tisdag 27 september 2016

Läslogg igen

Så hur kändes det idag? Var det bra att välja citat själv och kände ni att ni kunde försöka göra bättre texter utifrån våra kommentarer?


Imorgon läser ni kapitel 11 tillsammans med Liselotte. Torsdag ägnas åt egen läsning och det är det som är viktigast nu, att komma framåt i boken. Några av er får möjlighet att göra en diskussion på fredag (ni som inte var här i fredags).


Nästa vecka läser ni också vidare, ev. pratar vi gemensamt om att analysera på måndag. Ni försöker komma så långt som möjligt i kapitlen, gärna till kapitel 18 till torsdag. Under nästa vecka kommer ni troligtvis också att få ett kapitel som ni gruppvis kommer att ansvara för. Det låter rörigt, jag vet, men mer information kommer!:)


/Sofia

11 kommentarer:

  1. Ayman32
    Jag vet inte om Jag har skrivit bättre än förra gången eller inte, men det är jättebra att öva skriva. Jag lär mig alltid nya informationer och hoppas att skriva bättre än förra gången.
    Jag hade så tråkigt att berätta om mig själv. Det känns illa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ayman32

      Jag tappade koncentrering efter jag har skrivit om mig, så jag ska aldrig skriva sådana saker igen, även om jag får F eller dålig betyg.

      Radera
    2. Men det var inte roligt, Ayman!:( Det är aldrig kul när man kommer in på jobbiga delar av sitt liv! Hoppas att det kan hjälpa dig att fokusera framåt istället och släppa det som har varit!

      Radera
  2. Jag tycker att det var en bra idé att vi som har valt citat, för att medan jag läste kapitlen hittade jag en citat och jag hoppades att ni välja den, eftersom jag kände att jag hade mycket att skriva om denna citat. Jag försökte att skriva bättre läslogg än förra gången och jag hoppas att jag har kunnat göra det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra! Ja, då passade det ju jättebra att ni fick välja själva!:)

      Radera
  3. Jag var så glad idag och jag visste inte varför!. Men jag börjäde studera på annat fint sätt så det är härligt.
    Rawaa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt! Och vad spännande med ett nytt sätt att studera! Nu blir jag ju nyfiken!:) Vill du berätta?

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Jag känner mig bättre än förra gången, eftersom vi själva fick välja citat och så fick vi längre tid. Då fick vi chansen att skriva mer. Det var kul.

    SvaraRadera