tisdag 20 september 2016

Kapitel 5

Idag läste ni själva första passet och sedan läste vi kapitel 5 gemensamt. Vilken skillnad tycker ni att det är på att läsa själv och tillsammans? Imorgon blir det läsförståelsefrågor på kapitlet. Det blir "hitta svaret i texten"- och "läsa mellan raderna"-frågor.


Torsdagen kommer att ägnas åt egen läsning. Möjligen att vi går igenom lite svar från onsdagen. Tills på fredag ska alla ha läst fram till och med kapitel 7 och då kommer det att bli lite diskussioner, som vi kommer att bedöma.


Vi ses! Ha det bra!
/Sofia

12 kommentarer:

  1. När jag läste själv, fanns det många meningar hoppade jag över, eftersom jag kunde inte förstå vad detta betyder, men jag kunde förstå vad det hela stycken handlade om. När vi läste tillsammans förstod jag alla meningar och allt i kapitlet.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Mariam.Det var bättre när vi läste tillsammans ,tycker jag.

    SvaraRadera
  3. för mig är det roligaste när vi läser tillsammans än jag läser själv. under lektionen idag var det fantastisk medan vi diskuterade om de känslorna i boken. dessutom fattade jag mig så bra vad betyder de svåra orden och uttrycken. då är det mer möjligt att jag och mina klasskamrat blir godkända imorgon.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Jag håller med er. När vi läser tillsammans kan vi förstå mer än vi läser själv,eftersom det finns många menningar som jag föstår inte,men nu kan jag förstå och jag hoppas att vi kan läsa mer tillsammans.Det är bra träning på ordet.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. När jag har läste texten ensam, känner jag den från ena sidan eller synpunkt; men i klassen, med andra studenter, blir det som en litteratur återuppväckelse process som gör detta konstverk liv igen.
    Det är en kooperativ jobb som gör oss att förstå den romanen tydligare och enklare.

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Jag anser att vi gjorde på bra sätt. först läste vi själv och försökte förstå vad som hände sen när vi läste tillsammans jämförde jag vad jag tyckte med vad lärare förklarade till oss .Då ska jag utveckla på min tänkande .

    SvaraRadera
  11. Jag tror att om vi läser tillsammans bättre än själva eftersom vi är på olika nivåer och vi kan hjälpas åt varandra. Det vill säga att om någon förstår inte någon mening eller något ord kan andra förklara på något sätt.

    SvaraRadera