fredag 23 september 2016

Diskussioner

Det var verkligen roligt att lyssna på er idag! Hoppas att ni hade skoj också! Det är ju faktiskt jätteviktigt att ha roligt när man studerar.


Som sagt, tills på tisdag kl.10 är det egen läsning fram till kapitel 10 som gäller och det är sidan 108. Ni får jättegärna sitta i smågrupper och läsa och fråga mig om allt ni funderar på:) Tycker ni ändå inte att det ger mer att läsa så än att sitta ensam?


Nu ska jag hemåt och förbereda barnkalas för min son! Haha, det tycker jag är mindre roligt. Ett gäng sexåringar kan röra runt ganska ordentligt. Tur att vi har Mickes sänglokaler att hålla till i:)


Trevlig helg!
/Sofia (Liselotte har redan sprungit iväg, men hon hälsar med all säkerhet också:))

11 kommentarer:

  1. Det är ju roligt att vara tillsammans med andra, dessutom fördelar vi ideer och tankar med varandra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ayman32
      Ja, att sitta med kompisar som vill studera är roligt.

      Radera
  2. Idag var jag inte med på lektionen, jag undrar om jag ska göra diskussion uppgiften på måndag eller inte?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske, om du vill! Annars kommer nya möjligheter längre fram!

      Radera
  3. Grattis till din son och ha roligt med alla barn hahaha

    SvaraRadera
  4. Ayman32
    Jag tror att jag lär mig nya information när jag studera i klassen.
    Jag har lärt mig från lektionen idag, att jag inte bör prata mer än jag lyssna.
    Jag tror att när jag lyssnar, lär jag mig.

    Ha det så bra!
    Nu ska jag läsa så jag hinner undervisa barn imorgon.
    Ni alla är bjudna till Islamiska förening som ligger bredvid Nellys klockan 4 om ni vill lära sig lite arabiska.

    SvaraRadera
  5. Ayman32
    Jag har två frågor till lärarna. Varför har ni valt den sista citaten? Vad tror ni om sista citaten?

    Vad bra frågor jag har!!!

    SvaraRadera
  6. Ayman32
    Jag har en fråga. Vem har valt romanen som vi läser?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har valt den tillsammans! Jag har varit på flera föreläsningar där andra lärare har pratat om hur lyckat det har varit att jobba med den här boken. Det finns även lärarhandledningar till boken där det finns förslag på hur man kan använda den i undervisningen. Eftersom den tar upp så viktiga frågor är det en självklar bok att välja. Varför undrar du det?:)

      Radera
    2. Ayman32
      Jag har frågat, för att den här romanen gör mig besviken. Jag ska berätta i kassen.

      Radera