torsdag 3 september 2015

Fortsatt arbete med reportage

Vi läste ett reportage om snow-board. Vi pratade lite om strukturen och vissa ord: susa, tvärnita, bli täckt, landslag, OS-gren och efterlyser är några av dem. Kommer ni ihåg vad de betyder?

Vi hamnade också i lite andra diskussioner, bland annat om att man kan göra en så kallad orosanmälan till socialtjänsten om man misstänker att någon far illa. Vet ni vad far illa betyder?

Imorgon fredag har ni hemstudier och kan vara aktiva här på bloggen istället. Kommentera gärna något från lektionen.

Läxa till på måndag är att hitta ett reportage att ta med på måndag för att presentera för klasskompisarna.

Jag säger nu trevlig helg och så önskar vi Sofia ett stort lycka till! Hon ska ju springa tjejmilen i Stockholm.

Ha det bra
Liselotte

5 kommentarer:

  1. Far illa betyder när man fick en dåligt behandling, tror jag.
    Lycka till Sofia .

    SvaraRadera
  2. Jag glömde att skriva mitt namn.
    Noor

    SvaraRadera
  3. far illa- när man utsätts för psykiskt eller fysiskt våld.

    -Hazelle

    -Hazelle

    SvaraRadera
  4. jag håller med Noor om vad far illa betyder.

    Lycka till Sofia. LINA

    SvaraRadera