fredag 18 september 2015

Åsikter och argument i ett rasande tempo

Idag var det presentationer i smågrupper av era insändare och ni skulle också kommentera de andras insändare. Över lag så gick det fint, men trots att vi stressade på er lite, så hann vi inte alla. En eller kanske två grupper får göra sitt på måndag. Men hur kändes det idag annars? Svårt? Lätt? Roligt? Nu vill vi läsa lite åsikter och argument av er här nu!:)


Nu är jag jättetrött och tar helg! Ha det fint, så ses vi på måndag!
/Sofia

13 kommentarer:

  1. Jag var nervös men jag vet inte varför! det känns jättekonstigt :/ Jag måste förbereda mig bättre till nästa gång och blir inte stressad som nu. Det var inte lätt för mig. Visst på att jag måste prata mer svenska för att känna det naturligt när jag pratar i skolan! en hel del saker att göra,,, kommer att försöka göra mitt bästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackare! Det syntes att du tyckte det var jobbigt idag! Ja, att prata mycket svenska utöver skoltid är ju jätteviktigt och utvecklande!:)

      Radera
  2. Jag håller med hiba. jag känner mig nervös och konstig! jag tänker på den liten apparat..usch! nästa gång kan du gömma sig apparaten? hahaha..

    det är svårt när man tänker om grammatik..iaf, jag försökte mitt bäst att prata på svenska.. :D

    -hazelle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den där dumma apparaten;) du måste bli kompis med den liksom!

      Radera
  3. Det gick bra för mig och det var roligt och inte svårt, eftersom jag tycker om att diskutera och lyssna på olika åsikter och hur de andra tänker.

    SvaraRadera
  4. Der var lätt och jätteroligt tycker jag.I början kände jag mig nervös men det gick bort när jag började lyssna och diskutera med Basam o Dany..Det var jättekul att ha de med mig i gruppen.
    Hiba tänk inte på det , du kommer bli bättre nästa gång .Man blir nervös första gången när man sitter och diskuterar framför läraren men för nästa gång måste du tänka på bedömningen så du kommer aldrig att bli nervös...
    Trvlig helg och ses vi på måndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att det kändes rätt med din grupp! Det är viktigt att man känner trygghet med varandra, men samtidigt måste man kunna prata med vem som helst! Därför är det viktigt att lära känna alla i gruppen...

      Radera
    2. Idag var inte min bästa dag, hade jag en otur som följer mig från tidigt på morgonen,,,
      Det var inte första gången pratar jag med den lilla apparat och jag blir alltid nervös när jag ser den :/
      Dessutom att måste jag förbereda mig bättre och träna mer,,

      Vad kull att jag kan dela er vad jag har gjort i mitt insändare presentation, så att ni kan ge mig några råden och hjälpa mig att komma över det!
      Trevlig helg allihopa.

      Radera
  5. Det är rolig och lite nervös samtidigt,men det är vanlig att man känner sig nervös under lektionen tycker jag.Man bör att lita på sina förmåga och så, eller hur ?
    Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut! Att tro på sig själv är jätteviktigt!

      Radera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK Ghassan, förbereda dig. Jag ska också.

      Radera