tisdag 30 september 2014

Brev till Allan eller ynglingen

Idag var uppgiften att skriva ett brev till Allan eller ynglingen angående problemet med väskan. Jag tror att ni tyckte att det var en ganska rolig uppgift, för era pennor glödde!:) Det var roligt att se och jag läste igenom några av breven och det var rolig läsning. Mohammad tyckte att Allan skulle dela med sig av pengarna, annars...:) Jag vill också ha massa pengar! Vad skulle ni göra om ni hittade massa pengar i en väska så här?

Det kom fram en rolig idé om att jobba vidare med era expertområden. Vi har ju både sång, matematik, mat m.m. som ni är bra på. Det är så spännande och jag kom på att vi borde göra muntliga presentationer på detta. Jag tror att det kan bli extra bra att prata om något som man verkligen brinner för! Vad tror ni?

Tills på fredag vill jag att ni läser vidare om Allan, ynglingen, busschauffören, väskan och de andra. Läs t.o.m. sid. 34 till dess, så ska vi diskutera några saker som händer på de sidorna.

Lycka till!

4 kommentarer:

  1. Om jag hittar en väska med pengarna, jag tror att jag kan inte sova eller äta någon mat. Kanske jag bli så mycket oroligt om pengarna och mitt liv ska inte lugn och or längre. Just bara tänker, gör jag redan ont i huvudet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också att man kan bli helt galen av pengar! Det blir liksom för mycket. Säkert kan det skapa mer problem än glädje ibland, tyvärr!

      Radera
  2. Jag vill ha massa pengar! Om jag fick massa pengar (jag önskar att det blir sant!) ska jag resa, ha egna affärer, hjälpa andra och prova olika saker.
    Det är jättelätt att slösa eller brinna pengar men däremot att tjäna pengar är jättesvårt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det lätt att bränna pengar! På vad brukar du bränna pengar, Benelda?

      Radera