måndag 22 september 2014

SD i Kungsör - många är med mot sin vilja

Idag läste vi en tidningsartikel från Bärgslagsbladet om Sverigedemokraterna i Kungsör. En man från SD i Kungsör uttalade sig om att barnen i Kungsör är "dumma i huvudet" eller att det inte "bara" är det som har betydelse för Kungsörs dåliga resultat i skolan. Om vi nu har så dåliga resultat, vad skulle det kunna bero på? För jag tror inte att barnen är några knäppgökar!!:( Vi pratade om hur många som sitter i kommunfullmäktige i Kungsör och vi trodde att det var runt 30, men nu vet jag att det är 39 st. Av de 39, så har alltså SD fem platser i Kungsör. Här kan ni läsa webbartikeln om Kungsör och SD:
http://bblat.se/nyheter/nyheter/1.2643477-har-ar-sd-namnen

Det fanns några nya ord, som vi pratade om, t.ex. att göra något mot sin vilja, vissa (inte visa), engagera sig, inte ta till vara på något och att vara försiktigt positiv. Skriv gärna några egna meningar med orden!

Vi nämnde Danmark och att de ska bli mer restriktiva med invandringspolitiken där. Det kan betyda att fler skickas bort från Danmark efter att ha bott där ett tag. Vet ni hur många flyktingar som har kommit till Danmark i år? Hur många har Sverige tagit emot?

Sen blev ju jag lite arg idag också och flera av er kanske undrade varför... Jag vill bara att vi ska ha en bra stämning i gruppen, där alla respekterar varandra och lyssnar på varandra. Jag upplevde att saker hände bakom någons rygg. Sen vet jag att det kan finnas tusen anledningar till att saker händer i en grupp, men jag vill att vi är ärliga och snälla mot varandra. Hur tycker ni att en bra grupp ska fungera och kan vi göra något, så att vi kan få vår grupp ännu bättre?

Jag är inte arg på någon och jag gillar er alla!:) Vi ses imorgon!

2 kommentarer:

  1. Jag engagerar mig att uppfostra mitt barn som utvecklar tillit till sin egen vilja och jag undvik att han göra nogåt mot sin vilja.
    Han får bestämmer i vissa sammanhang t.ex, om han vill gå ut att leka i parken medan vi hinner så respekterar jag hans önskar.

    SvaraRadera
  2. Det låter bra att du är engagerad i din sons uppfostran. Det är ju jätteviktigt! Och att låta barn bestämma ibland är bra, för man kan ju bara gå till parken "om/när man hinner".

    SvaraRadera