måndag 29 september 2014

"Du ska dö, gubbjävel!"

Idag var det läsförståelse som gällde på ett kapitel i boken Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Kapitlet hette "Du ska dö, gubbjävel!" och nu var det alltså inte räven som de svor över utan gubben (Allan). Några fnissade åt det som hände i kapitlet, men de flesta var djupt koncentrerade (ja, så kan man också använda ordet djupt).

Kapitlet handlar ju om när Allan ska ta sig iväg med bussen och vad som händer på busstationen. En yngling där blir ju väldigt arg på Allan pga. att hans väska försvinner. Vad tänker ni egentligen om Allan, när han gör så här? Tycker ni att han gör rätt? Vad ska ynglingen göra nu, när hans väska är borta? Vad tror ni finns i väskan? Jag vet och säkert några med mig...:)

Vi fortsätter med Allans äventyr imorgon och nu har ni ju fått låna boken, så ni kan läsa vidare lite själva.

8 kommentarer:

  1. Idag började jag med barnen i skolan klockan 08:00 och slutade kl.11:30.
    Kl. 12:00 Tvättade jag.
    Kl. 14:00 kom jag till skoln och slutade klockan 16:00 .
    Direkt efter skolan åkte jag till Köpping och handlade.
    Klockan 19:00 kom jag hem och åt lunch.
    kl.20:00 lade jag mig i sängen och läste om hundraåringen.
    Efter allt måste jag tänka och svara på de här frågorna om Allan och sova och vakna "kanske" på morgonen för att komma till skolan och fortsätta med Allan!!!???
    Jag vet att jag är supper man, men inte så supper, bara lite supper.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj oj, du har mycket att göra!:) men självklart är du en super-man som klarar allt!:)

      Radera
  2. Men super-man måste klä på sig röda kalsonger, och gör du det Mohammad? :))))
    (skoja bara ! :)...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. Då får super-man sjunga i sina röda kalsonger!:)

      Radera
    2. hahaha! det är jätteroligt!

      Radera
    3. Det är bra om du "Noi" köper mig de här röda kalsonger, då ska jag klä dem på mig och sjunga till dig ,Sofia och Benelda.
      Jag ser verkligen fram att få dem Noi.

      Radera
    4. hehehe..
      Noi, nu måste du köpa röda kalsonger till Mohammad, gör du det?

      Benelda

      Radera
  3. Benelda

    Jag tror att han tänkte för sin skull eftersom han klädde på sig tunna kläder och tofflor. Han trodde att det fanns kanske kläder eller något han kunde använda .

    Benelda

    SvaraRadera