torsdag 19 mars 2015

onsdag 18 mars

I går, onsdag, berättade Hiba, Ahmed, Suhailah och Estabraq om sina intervjuer. Bra gjort! Några av er väntar till på fredag med att berätta.

Vi hann också med att läsa Lottas personliga brev tillsammans. Vi pratade om svåra ord och om vad de kan betyda i just denna text. Tiden försvann som vanligt väldigt snabbt så vi hann inte titta på frågorna till brevet. Titta på dem hemma så att ni är väl förberedda inför fredag.

Ha det bra tills vi ses igen!

Liselotte

4 kommentarer:

  1. Hej allihopa !
    Det var jätte trevligt att lyssna på dem eleverna som gav oss stora information om några yrke.Vi visste också vad Forsta lärare betyder och vi blev mer glada när vi visste att vår lärare är första lärare i Kungsörs kommun. ^_^
    Hoppas att alla elever skapa yrke som de yrkena som dem skrev om.
    Jag ska gå till Svenska aktivitet idag så vi ses på fredag.

    SvaraRadera
  2. Jag såg mitt namn här så kände att jag måste lägga kommentar :)
    Det var intressant att lyssna på mina vänners intervjuer, och det mest intressanta var när Ahmed började berätta om sin intervju, eftersom han berättade om vår första lärare och vi fick några exklusiva nyheter om SFI kommer bli åtta timmar istället för 3 timmar här i Kungsör.
    Godnatt :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men är det verkligen bestämt att det ska bli 8 timmar på SFI?

      Radera
  3. Bestämt inte, men de studerar beslutet:))

    SvaraRadera