lördag 14 mars 2015

Fredag

Vad gjorde ni i fredags och hur gick det?
/Sofia

11 kommentarer:

  1. I fredags lärde Rose-Marie oss om hur vi måste skriva cv om oss själv eller ansöker om att få ett jobb och sen hur vi skickar till Arbetsförmedlingens hemsida och det gick bra med oss.

    SvaraRadera
  2. I fredags lärde Rose-Marie oss om hur vi måste skriva cv om oss själv eller ansöker om att få ett jobb och sen hur vi skickar till Arbetsförmedlingens hemsida och det gick bra med oss.

    SvaraRadera
  3. Hej! Sofia
    I fredags träffade vi Ros Mari som var vikarie . Jag och några andra elever som fanns i klassen förre lektionen pratade vi om vad vi var klara med i grundläggande och sen började lektionen. Då tränade vi på CV. Först gick det bra men sen så blev batteriet slut på Ros Maris dator, men i alla fall hade vi förstått, för att hon förkarade om vad vi behöver skriva i person cv för att några elever hade varit klara med utbildningen i deras land och då blev alla inte klara.
    Jag tror att du titta på melodifestivalen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör jag!:) Hoppas att Heroes vinner med Måns Zelmerlöf!!!

      Radera
  4. I fredags träffade vi Rosmari. Hon förklarade till oss hur kan man skriva ett CV och vi skrev det på dator sen varje en sparade det, för att visa dig vad har vi gjört på måndag :D

    SvaraRadera
  5. Hej allihop
    Först på torsdag gick jag till språk aktivitet på Kunsörs biblioteket och då träffade jag några ellever från grup ett på SFI och det var jätte roligt eftersom vi snackade mycket på svenska ocg det fanns en svensk tjej som lisnade på oss och vi hade jätte trevlig tid och sen på fridag komm Rose-mari och frågade oss om Åse By möte och vad gjorde vi tillsammans och jag sa att Åse sa att här i Sverige man kan hitta jobb oavsett ålder och Rose mari sa att det är rätt och hon själv har hittad jobb också på Volvo föritaget i Köping. Hon sa att hon undervisar några arbetstagare från utanlandet och sina ellever är jätte doktiga som vi är ^_^.
    Sen vi jobbade med Rose hur kan man skriva en bra CV och det var jätte roligt också. Då hälsade vi Rose mari och gick hem för att studera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad roligt att du var på biblioteket! Var ni många som var där? Vad pratade ni om?

      Radera
    2. jag det var jätte roligt vi inte så många bara jag ,Amina som jobbade som städare på Kunskapsporten ,saman, Erine och 4 tjejer från SFI som jag kommer inte ihåg vad den hette.
      Vi satt med en svensk tjej från Kungsör.tjejen sa att hon är inte lärare och hon har inte utbildning och hon har kommit hit bara för att lysna på oss och hon är volontär på Folkuniversitetet.
      Vi presnterade oss själva och skojade mycket ock pratade om Kungsör hur det är en bra kommun.Eller bara jag och Erine som snackade mycket men i så fall vi hade en trevlig tid och det var mycket svenska.
      Jag vill säga att vi ska träffa på några torsdagar som någon vill komma han/hon är välkomna.
      Och den bagare sa ett program som finns inte -_-

      Radera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera