måndag 30 mars 2015

Bedömning av personliga brev och tisdag

Idag fick ni bedöma era personliga brev och ni var verkligen duktiga! Det kändes som ni var lärare allihopa och hade full koll på om man följde instruktionen, hade variation eller om strukturen var bra eller inte. Vad tyckte ni själva om det här sättet? Svårt? Lärorikt? Eller? Mycket bra jobbat var det hur som helst!

Imorgon, tisdag, kommer jag lite senare för jag har utvecklingssamtal med min dotter i skolan, men Mia startar upp er och jag tänkte att ni ska läsa lite om en roman på den här webbsidan under. Romanen heter Såld och när jag kommer ska jag läsa ett kapitel ifrån den, så ni får träna lite hörförståelse och sen ska Ahmad göra en muntlig presentation och berätta mer om hela boken. Börja med att läsa här:

http://vartrodarum.blogspot.se/2013/05/sald-av-sally-grindley.html?m=1

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej allihopa ^_^
    Idag märkte jag några soå sager som jam missar i ibland. Rätta pronomen kan jag missa i eller gloma att skriva. Jag fick veta hur kan man variera mer och på bästa sätt för att få bra resultat men veste jag att jag gjorde bra jobb för att ett personligt brev iblan behöver mer än en och en halv timme.
    Jag ville säga att ibland komnterar jag på blogen men kontererna raderas -_- värför??
    Bahoz

    SvaraRadera
  3. Ja, du gjorde ett bra jobb och absolut borde man lägga ner mer tid på ett personligt brev i vanliga fall! Jag vet inte vad som händer med dina kommentarer. Jag läste din första kommentar här igår, men efter en stund stod det att du hade raderat den. Det är ju jättekonstigt!

    SvaraRadera