tisdag 9 augusti 2016

Nu börjar vi snart...

Hoppas ni har haft en fantastisk sommar och att ni samtidigt har passat på att utveckla er svenska;) Själv tycker jag att det har varit så skönt att vara ledig och det kändes lite jobbigt när jag började jobba i torsdags. Jag ville vara mer ledig! Mycket vill ha mer!:) Nu när jag har kommit igång lite, känns det dock helt okej och jag längtar efter att få träffa er alla igen.


Vi startar enligt schema på torsdag den 11 augusti och då har vi svenska kl. 12.30. Ni kan se schema här nedanför. Klicka på pilen vid "välj klass" och välj sedan "Gruv", för att se det schemat:
http://www.novasoftware.se/WebViewer/(S(42dpig45fwwakvunbajle455))/design1.aspx?schoolid=95730&code=520297


Under det första passet kommer Ulrika komma in och prata om lite nyheter för terminen, sen kommer vi att köra igång. Under den första perioden kommer vi att prata en del om olika genrer, hjälpmedel och strategier när man studerar och ni kommer att få läsa lite olika texter i början. Jag berättar mer när vi ses!:)


/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar