onsdag 17 augusti 2016

Läsförståelseuppgift på "Förgätmigej"

Nu är jag nyfiken vad ni tyckte om uppgiften idag! Berätta! Lätt? Svårt? Hjälpte lektionerna innan er att klara uppgiften bättre?


Tills imorgon kommer ni att få en läxa och det är att svara på lite frågor om nästa text som vi ska läsa. Försök att svara på frågorna utan att läsa texten (för den finns på nätet vet jag). När ni har svarat på frågorna, får ni mer än gärna läsa texten, men tanken med den här uppgiften är att ni ska fundera utifrån ledtrådarna från rubriken, orden o.s.v. Ni ska inte ge några "rätta" svar som står i texten. Ni gör så mycket ni hinner hemma tills imorgon och tar med er så mycket som ni har skrivit till lektionen!


Ni jobbade verkligen flitigt idag! Härligt!
/Sofia

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. uppgifter låta mig påmina min barndom. vad har jag gjort med min faster och hennes råd till mig.

    Vince

    SvaraRadera
  3. Uppgiften var inte så svårt idag, men den tog lite lång tid för att kunna svara på alla frågorna.
    Jag hoppas att jag svarade rimliga svaren och nu ska jag börja jobba med läxan :)

    SvaraRadera
  4. uppgiften frågorna var svårt men hoppas att vi har svara alla frågorna rätt.

    SvaraRadera