torsdag 3 november 2016

Spela in ditt sommarprat

Hej gänget!
Hur går det för er med era "sommarprat"? Jag har inte sett nästan någon av er här på skolan, så jag antar att ni har fullt upp där hemma med förberedelserna. Vi tänker att ni ska spela in ert prat och det får ni gärna göra hemma, annars kommer vi att ta måndag och tisdag i skolan till att fixa det. Jag vet inte om ni har någon ide´ om hur ni kan spela in, så att det sedan går att spela upp i klassrummet... Här kommer i alla fall lite tips på möjligheter:


Om ni har en i-phone eller i-pad eller smartphone (vissa av dem), finns följande appar:
Voice recorder
QuickVoice
AudioMemos
Clyp
Röstmemon


På datorn finns något som heter Soundtrap, som ni kan kolla på också.


Så kolla lite hemma och testa vilket du vill använda! Kom förbi idag om ni undrar något. Jag är här hela dagen! Imorgon är jag ledig.


Ha det bäst!
/Sofia

1 kommentar:

  1. Ayman32

    Jag tycker att prata normalt mer än spara mitt ljud.

    SvaraRadera