tisdag 8 november 2016

Sommarpratsträning och samtal

Ni fick jobba med era sommarprat idag och jag fortsatte att prata med er om resultaten på delkursproven! Så vilka presenterar imorgon nu då? Jag har läst era kommentarer på Fronter och såg att det var kanske lite konstigt med "en röd tråd" i bedömningen! Det menas att man ska hålla sig till en bra ordning när man pratar och inte hoppa mellan olika saker utan att det hänger ihop. Jag såg också att många har lyssnat på Maher Zains sommarprat. Kan ni berätta lite vad han pratade om!?

Ni som spelar in era prat, glöm inte att ha en lockande inledning, helst direkt in i en händelse. Förklara också varför ni har valt låten som ni spelar! Skicka era prat på mail senast på torsdag till sofia.morlin@kungsor.se.

Vi ses imorgon! 😊
/Sofia

2 kommentarer:

  1. Idag var fet kul för mig, eftersom jag fick den bästa tipsen av dig Sofia. Jag tror att min sommarprat ska vara så mycket spännande.
    Jag ska ändra mitt valt, alltså jag vill spela in min sommarprat, för att jag hann inte att förbereda mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi! "Fett kul", det är ett bra slanguttryck som många i den yngre generationen använder. Förstår ni andra vad det betyder?
      Lycka till med inspelningen, Ali! Jag är fett nyfiken!😊

      Radera