onsdag 16 november 2016

Planering för några veckor framåt


Planering Sva gruv

Här kommer en preliminär planering som gäller från måndag 21 november till fredag 9 december:

Måndag 21 november – vi pratar mer om den utredande uppgiften som finns på bloggen, så att man kan komma igång med den. Sen eget arbete.

Tisdag 22 november – vi tittar på en Tv-serie och jobbar med den.

Onsdag 23 november – gemensam läsning av en text om ordet ”typ” + kort skrivuppgift om texten.

Torsdag 24 november – eget arbete.

Fredag 25 november – eget arbete. Ev. någon diskussion utifrån era utredande texter, som ni har börjat med.

Måndag 28 november – hemstudier. Sofia är på utbildning i Stockholm.

Tisdag 29 november – eget arbete.

Onsdag 30 november – vi tittar på en Tv-serie och jobbar med den.

Torsdag 1 december – ev. uppföljning av Tv-serien.

Fredag 2 december – eget arbete och avstämning, så allt som ska lämnas in kan lämnas på måndag. Ev. enskilda samtal

Måndag 5 december – eget arbete och inlämning av utredande uppgift och andra uppgifter.

Tisdag 6 december - ? (några gör ev. delkursprov)

Onsdag 7 december - ? (några gör ev. delkursprov)

Torsdag 8 december - ? (några gör ev. delkursprov)

Fredag 9 december – Muntlig redovisning för lärare för dem som ska göra det. (några gör ev. delkursprov)


Planeringen för 12-22 december kommer längre fram!

 /Sofia

10 kommentarer:

  1. Ayman32
    Bra planering. Det ska vara roligt!
    Ordet "ev" är ett lätt och enkelt ord, men jag behöver en kort förklaring om detta ord.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ayman32
      Jag har ändrat mig.
      Planering är inte så bra, men 28 november är en bra dag.

      Radera
    2. Va, då får du ju inte träffa mig!?

      Radera
    3. Ayman32

      Jag har ändrat mig, för att visa mina kompisar att det är helt ok att protestera.

      Radera
  2. Ayman32
    Vem håller med mig?

    SvaraRadera
  3. Jag har svarat på frågorna och klarade inte att göra sammanfattning och jag har tänkt lite på hur jag ska göramina uppgifter för att sluta min kurs och flyta till nästa kurs

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ayman32

      Att gå vidare till en högre nivå är inte så lätt!
      Vad tror du? Kan du ge mig ett förslag, för jag vill också gå vidare till en högre nivå.
      Tack på förhand!

      Radera
  4. Mitt förslag för dig och våra klasskmarater att vi måste fölia Sofias råd. Då kan vi flyta till högre nivå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ayman32

      Tack för förslaget Rawaa. Jag ska absolut följa Sofias tips och råd.

      Radera