torsdag 25 februari 2016

Förberedelse för presentation

Idag valde ni en dikt som ni ska presentera imorgon! Titta på frågorna i planeringen! Frågorna är samma som ni skulle använda igår på biblioteket.

Alla får några minuter var till presentationen och ni får tänka på vad ni behöver förbättra från förra veckan. Vi tänker att ni ska stå framför gruppen och helst bara ha stödord med er fram. Många känner sig nervösa och det förstår jag, men vad kan man göra, förutom att titta på Ghassan:), för att känna sig mindre nervös?

Vi kommer bedöma utifrån samma matris som förra veckan. Ni som lyssnar kommer att få hjälpa till lite, genom att ge kamratrespons!

Vi ses imorgon!
/Sofia

5 kommentarer:

  1. Jag tror att alla står nu och tränar framför spegel:D, och det är ju ett bra sätt när man står framför spegel och pratar så högt. Om man känner sig nervös och kan inte pratar, så ta det lugnt bara och andas lite medan du samlar alla tankar i din huvud, men tänk på att det ska inte bli för lång tystnad, sen titta på Ghassan:D och börja prata omedelbart och utan att tveka. ^_^

    SvaraRadera
  2. Jag bereder inte mig på presentationen utan jag bereder mig på att nicka åt alla andra ;)

    SvaraRadera