fredag 12 februari 2016

Diskussioner

Idag diskuterade ni i smågrupper om vad ni har lärt er om noveller, vad som har varit svårt och lätt m.m. Dessutom pratade ni om arbetssättet och vad ni är bra på allmänt i svenskan. Hur kändes det tyckte ni?


Nu är det helg...igen! Vad snabbt veckorna går, eller vad tycker ni? På måndag får ni studera hemma, för det gör ni väl? Vad tänker ni ta tag i på måndag? På tisdag startar vi ett nytt arbetsområde, poesi. Ta gärna reda på lite mer om det innan dess!


Ha det bäst! Vi ses!
/Sofia och Liselotte

10 kommentarer:

  1. Det kändes bra att diskutera och tipsa varandra. Jag tycker att det är lättare när man pratar och frågar än man sitter bara och skriver. Igår frågade jag nästan alla elever om hur gick det för de när de skrev sina egna noveller, jag bara gick runt och pratade , när du var lite upptagen med några elever. :D

    Det är inte bara veckorna som går snabbt, utan månaderna också!:/ O_O

    På måndag ska jag komma till skolan, eftersom Ulrika vill att jag, Ghassan och Noor hjälpa henne, att prata med de nya eleverna om hur går det att studera på Komvux. ^_^

    Trevlig helg!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur gick det idag? Danny sa att du och Noor hade pratat massa för IM:s elever! Bra gjort!:)

      Radera
    2. Det gick jättebra. Vi hade berättat för dem om våra studier och hur var det att studera i Arboga och hur gick det för oss när vi fortsatte studera på Komvux. Vi var glada, eftersom vi fick hjälpa de lite.

      Tack Sofia!:)

      Radera
  2. Jag tycker om diskutioner och det går bra i fredag. Jag har läst lite om poesi och på helgen vill jag göra mina uppgifter,alltså jag har mycket att göra engleska och samhälle och svenska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också att det gick bra i fredags! Ni kämpar på bra! Hoppas att du har fått alla dina uppgifter gjorda nu!

      Radera
  3. Det var första gången som jag gjorde diskussioner med dig och Somayeh men det gick bra trots jag var nervös och inte färdig. Jag tycket att poesi är svårt även i mitt språk men i alla fall ska jag läsa lite om poesi på svenska för att kunna att diskutera med er på tisdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju ingen som direkt kände sig redo! Du gjorde ditt bästa! Poesi kan vara lite svårt, men jag tror vi kommer att få roligt i det här temat!:)

      Radera
  4. Jag tycker att det är bra när man diskuterar med varandra med lärare och visste inte jag att vi skulle diskuterar men alla fall det gick ganska bra. Jag gillar att läsa poesi. :) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra att du gillar poesi!:)

      Radera
  5. Jag tänker att poesi det är en dikten som skriver i rimmen.Det finns flera typer som kan vi skriva text en dikt det är jambisk, troké, dactyl, anapest och amphibrach, men jag tror att det är inte lätt. Olena

    SvaraRadera