fredag 6 november 2015

Teater

Bra jobbat!!! Det var verkligen jätteroligt idag och ni hade tagit uppgiften på fullt allvar. Vi har ju pratat lite om vad ni kände, men ni får gärna berätta mer här på bloggen. Hur blev er egen inlevelse? Hur gick det med uttalet? Kunde ni komma ihåg det som ni skulle säga? Hur gjorde ni för att komma ihåg?


Vi filmade er och kommer så småningom att skicka länkarna till era mailadresser. Följ gärna med i boken och jämför med det ni säger och fundera över er inlevelse och ert uttal en extra gång! Det är en jättebra träning!


Vad tycker ni annars att ni har lärt er av att jobba med det här momentet med att spela upp ett avsnitt?


Ni fick tillbaka läsloggarna som ni hade skrivit på kapitel 10, 11 och 12 med kommentarer från oss om vad ni hade lyckats med och vad ni behöver förbättra till nästa gång. På måndag fortsätter vi att läsa kapitel 14 och på tisdag jobbar ni (utan lektion) med att läsa kapitel 15 och skriva en läslogg på det. Ni väljer alltså ett citat och reflekterar runt det och i den läsloggen ska ni försöka förbättra er från de förra ni skrev.


Vi ses på måndag!
Trevlig helg!
/Sofia och Liselotte

12 kommentarer:

  1. Jag tror att jag har skickat länkar till alla som ska ha, men om jag missat någon får ni gärna kommentera det så fixar jag det så fort jag kan //Liselotte

    SvaraRadera
  2. Det är bra för eleverna att göra några spännande saker så som vi gjorde idag från en tid till en annan.

    SvaraRadera
  3. Det gick bra för de som hade tränat och kom ihåg vad de skulle säga utan att läsa av pappert,jag tror att om man kommer ihåg vad man skulle säga då blir lättare att utala orden rätt. Jag läste min dialog i huvudet flera gånger för att kunna komma ihåg.

    SvaraRadera
  4. Jag glömde några ord men i och för dig var det jätteroligt.
    Jag fick inte länken Liselotte.

    SvaraRadera
  5. kul att se alla gjorde deras del. :) uttalet var svårt för mig eftersom jag inte har bra svenskt uttal. Jag har läst hundra gånger eftersom det känns som en tungvrickare för mig.. haha!

    fick länken.tack!

    -Hazelle

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Det gick bra för mig, min text var så kort och jag läste den hemma, så därför kunde jag den utan till, jag tränade och fokuserade mest på rörelserna mycket.
    Det var så roligt!:)
    Jag fick länken, tack och trevlig helg allihopa.💗:)

    SvaraRadera
  7. Det kändes verkligen bra igår och komma till skolan nu mår jag bättre. Roligt och träffa er alla ni var jätte duktiga allihopa.. Ses på måndag igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du kom och väldigt kul att "se" dig här!:)

      Radera
  8. Det var jätte bra att göra teater i klassrummet.Tyvärr var jag jätte trött, men i alla fall det kändes jätte kul. Tack för alla.
    Lina

    SvaraRadera