onsdag 4 november 2015

Kapitel 13 och replikgrupper

Ni fick högläsa kapitel 13 i smågrupper medan jag gick runt och lyssnade på er. Ni är verkligen jätteduktiga! Bra gjort! Det var riktigt roligt att höra att ni läser med både bra uttal och inlevelse.


Ni fick också era repliker så att ni kan börja träna lite inför fredagens "teater". Tänk på att försöka "plocka ut" era egna repliker och skriv upp dem på ett separat papper. Försök träna in så mycket som möjligt, men det är som jag sa ok med lite komihåg anteckningar.


Tänk också på att få med exempelvis rörelser för karaktären.


Närvaro och ansvar är naturligtvis lite extra viktigt vid sådana här tillfällen. Det blir ju en eller flera klasskamrater som drabbas om en enda elev inte gör sin uppgift eller inte kommer.


Vi ses imorgon
Liselotte


Här kommer replikgrupperna igen:
Kapitel 13 – replikgrupper
s. 110-112
Bruno – Emanuel
Maria – Hazelle
s. 113-114 ”En av de goda…”
Bruno – Mahmoud
Shmuel – Hiba
s. 114-116
Bruno – Najoua
Shmuel – Mays
s. 117-118 “Barn sluta…”
Bruno – Amer
Pappa – Basam
Mamma – Noor
Gretel – Razieh (sitter kvar vid bordet)
Kotler – Alaa (sitter med vid bordet, men har ännu ingen replik)
s.118-119 ”Så din pappa…”
pappa – Lina
Kotler – Alaa
Mamma  - Suzi
Bruno (Amer, sitter kvar vid bordet)
s.119-121 ”Löjtnant Kotler sa ingenting…”
Kotler – Ghassan
Pappa – Danny
Gretel – Razieh
Mamma – Olena/Somayeh


Pavel –  Somayeh/Olena (finns med under hela matbordsscenen)

18 kommentarer:

  1. Jag ska hämta med mig något bröd och choklad därför min roll händlar inte bara om vad Shmuel säger men också finns mycket beskrivning om hur han äter och hur hans uppmärksamheten är på äta mer än att lyssna på vad Bruno säger.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hans uppmärksamheten är på maten mer än uppmärksammar vad Bruno säger!

      Radera
    2. Vara snäll och hämta mer choklad för att jag kan inte bara titta på! !!!!

      Radera
    3. Jag ville säga det till henne hahaha.

      Radera
    4. Hiba kan du vara snäll och hämta mat till mig också:(
      (choklad, bröd, saft) såna saker!
      Du vet vi har ingen mat i lägret och jag är skit hungrig :'(

      Radera
    5. Vem är ni, var gör ni här?? :o hon ska hämta till mig bara, för att jag e också Shmuel :(

      Radera
    6. Jag är Noor o är 20 år gåmmal. Vi är i samma klass Mays, vi känner varandra från mer än ett år. Hahhahahahah.

      Radera
    7. Vad sa du att du hette?
      Det namnet har jag aldrig hört förut och jag har aldrig träffat någon som heter Noor! :/

      Radera
    8. Hhahahhahaha Jag ska säga till Bruno att vi alla i gruppen är hungriga så han kan hämta för oss nånting att äta :D

      Radera
    9. En 200 grams Marbabou chokladkaka beställer jag!:)

      Radera
    10. Hej Noor!
      När det handlar om maten Mys inte känner hennes mamma :D

      Radera
    11. Va???? Jag som såg fram emot min chokladkaka:(

      Radera
    12. Du får äta den hemma med dina barn.
      Jag tror att de alla som är här kommer och döda mig imorgon hahhhahhah.

      Radera
  2. Jag har en bra roll faktiskt, men tyvärr jag måste vara jätte arg och har tjock röst.
    Kanske ska jag behöva hämta med mig en gaffel och kniv, men hur ska jag hämta lammsteken för att äta? hhhhh
    Lina

    SvaraRadera
  3. Oj Sofia Marabou är min favorit, vi kan dela det med varandra? :D

    SvaraRadera
  4. Det kommer att vara gott, tack Sofia.

    SvaraRadera
  5. hoppas att ni hittar en roman som handlar om mat och godis och choklad då skulle vi kommentera flera gånger i en dag .

    SvaraRadera