fredag 13 november 2015

Läsförståelser och diskussioner

Idag fick ni tillbaka läsförståelserna på kapitel 11 och 12 med massa olika färger i era svar. Förstod ni rättningen? Vad tänkte ni om era resultat?


Vi tog ut er i mindre grupper och ni diskuterade olika händelser från boken. Det var både Brunos och hans familjs tankar och känslor, som ni pratade om, men även era egna tankar om liknande situationer. Vi tycker att ni kämpade på bra! Vad tyckte ni själva?


På måndag ses vi igen och då kommer vi att börja prata om hur man skriver en romananalys. Vad kan nu det vara?:)


Trevlig helg!
/Sofia och Liselotte

9 kommentarer:

  1. jag tror att romananalys är samma som bokanalys.. om vi ska göra en romananalys måste man fundera på vad tycker man om romanen och vad är intressant med romanen..

    rätta mig om jag har fel.. :)

    -Hazelle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du är på rätt spår! Vad kan mer tänkas vara med i en analys?

      Radera
    2. teman, miljö, tid, personer och omdöme..

      -hazelle

      Radera
  2. Nej,nej!!!säg inte att vi kommer att skriva en roman.
    Jag blev trött redan när jag läste detta,hur ska jag må när jag skriver då?
    Nej jag skojar det är lugnt.

    SvaraRadera
  3. Jag kunde inte komma idag som gör mig känna att jag har missat mycket!

    Romananalys det är typ av sammanfatta och visar författaren synpunkt och vilket budskap vill han/hon nå läsarna. Jag tror,

    SvaraRadera
  4. Romananalys är att man bedöma författaren T.ex om författaren har valt goda ord،om författaren rita bilder med ord، hur var händelseförloppet.
    Så vidare.

    SvaraRadera