tisdag 25 november 2014

Muntlig presentation

Idag har vi gått igenom hur man gör en muntlig presentation och här är uppgiften:

Presentera ditt expertområde

Du ska välja ett område som du är bra på och berätta om det för de andra i gruppen. Du ska prata 5-10 minuter.
-         Vad är du expert på? Ge information om det!
-         Hur blev du så bra på det här? När blev du expert?
-         Varför gillar du området?
-         Försök lära gruppen något om ämnet!
Använd:
-         Något hjälpmedel (bild, ett föremål, powerpoint, skriva eller rita på tavlan)
-         Talkort
Jag kommer att filma era presentationer och sedan ge kommentarer i filmen. Ni får filmen skickad till er mail.

Här finns en film med tips på hur man gör en muntlig presentation:

http://www.youtube.com/watch?v=judsdiSkLPc&list=PL847C91D08719FACE

Dessa dagar blir det presentationer:

Tisdag 2 december
Najoua
Cheska
Intisar (eller fredag)
Fredag 5 december
Noi
Rui
Estabraq
Vince
Emanuel

Vilken dag ska ni andra presentera? Det går också bra att presentera fredag 12 december på morgonlektionen!




9 kommentarer:

  1. Hej Sofia!
    Jag hoppas att jag har varit i klasrummet för att lära mig typs om hur man presenterar något, men jag tror att du kommer att förklara det igen.
    Lördag den 6/12 passar mig bäst för att göra min presentation, tror jag, men passar det dig?
    Om det passar inte då kommer jag att presentera den 8/12, så då får bestämma nu.

    Best wishes!
    Gubbe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, men du kanske vill ha presentationen hemma hos mig för min familj?:) vilken tid? Före eller efter middagen?

      Annars går det den 12 december på morgonen eller några av de ovanstående datumen! Den 8:e är det tyvärr stängt

      Radera
    2. Vad kul att göra presentationen hos dig efter en gott matt som du har lagat då ska jag som berusad.
      Så jag kommer att gå nu och stanna bredvid ditt hus till lördag.
      Hej då!
      Vi ses på måndag.
      P.S : Oroar inte dig. Jag kan äta vilken mat som helst om du har lagat den.

      Radera
    3. Förlåt. Vi ses på lördag.

      Radera
  2. passar dig det?
    passar inte, då kommer

    SvaraRadera
  3. Hej Sofia!
    Igår var jag sjuk och hade lite feber, därför jag kom idag, men nu mår jag bättre. Jag läste i arkivet om hur man berätta om något och det är bättre för oss att veta mer om det, vi ses på fredag efter middagen.

    SvaraRadera
  4. Jag vill presentera den 12/11.

    Sonja

    SvaraRadera
  5. Alla mina hjälpmedel är klart, nu behöver jag bara träna lite mer. Det ska bli kul, tror jag :)

    SvaraRadera