torsdag 6 oktober 2016

Presentationer

Ni kämpade på bra idag! Hur kände ni? Vad är lätt och svårt med att presentera i grupp? Vi kommer att jobba mer med presentationer i nästa tema, så det blir mer träning på det och möjlighet till förbättring. Höll ni med om feedbacken som ni fick idag? Eller vad tänker ni att ni kan utveckla?


Ja, som sagt, ingen lektion imorgon utan vi ses på måndag och tills på fredag nästa vecka ska alla ha läst klart romanen.


Ha en fin fredag och helg, så ses vi på måndag, om vi inte ses i kväll i Kung Karls matsal!?
/Sofia

3 kommentarer:

  1. Ayman32
    Jag har en fråga. Är " kämpade på " rätt? Varför?
    idag kämpade jag och det var lätt, men jag stjälpte mer än hjälpte :)

    Det är bra att jag ska få en ny chans. Jag ska bry om min skull och förstöra ingens chans.

    Jag har lärt mig också att lugna mig och inte hoppa över hela klassen. ;)

    Det är jättetrevligt att träffa många på festen.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Det är ett partikelverb! "På" ska betonas! Som "stiga av" eller "komma ihåg". Läs om det på tallstugan! Det kan fungera utan "på" här också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ayman32
      Tack för svaret Sofia.
      Jag har dåligt samvete, för jag pluggar inte. :(

      Radera