onsdag 14 januari 2015

Noveller

Det var verkligen jätteroligt att träffa er idag! Precis som Sofia bloggade om igår så pratade vi idag om noveller. Vi diskuterade vad som är typiskt för en novell och jag blev glad över att ni hade så mycket att komma med. Vi läste också en kort novell som vi även analyserade lite enligt de novelldrag vi pratat om. Tiden går dock väldigt snabbt och vi hann inte riktigt klart med vår analys. Ni fick därför i uppdrag att titta på novellens slut och jämföra det med de olik typer av avslutning som vi pratade om. Hur har just den här författaren avslutat? Vad tror ni att hon ville att läsaren skulle ha för känsla med sig? Titta gärna in på fronter för att se vad som finns där när det gäller noveller och berättelser. Vi ses igen nästa onsdag. Ha det bra till dess!

2 kommentarer:

  1. Hej Liselotte.
    Det var jätterolig att studera med dig i går. Men jag hade ont om tiden det passar mig bara 1 timme på varje onsdag, eftersom jag måste hinna bussen som avgår kl.14,45 från Kungsör via Valskog på onsdag. Efter lärde vår blogg, då visste jag vad som hände efteråt.
    Vi ses nästa onsdag :)
    Noi.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker precis som du att det var roligt att vi träffades igen och pratade om noveller men novellen som vi läste var tråkig och jag var inte intresserad utav den, fast ditt sätt att pressentera novellen var det enda som höll mitt intresse uppe :)

    SvaraRadera