fredag 1 september 2017

Bedömningen inför onsdagens uppgift

Idag pratade jag med alla grupper om era texter som ni hade skrivit om låttexten och feedbacken som ni hade fått. Träna nu lite mer - läs på bloggen, skriv om er text utifrån feedbacken eller/och skriv en egen reflektion om en annan låt.


Så här kommer vi bedöma er uppgift som ni ska göra på onsdag mellan 12.30-14.30. Läs igenom det och kommentera gärna om du undrar något:




Namn:______________________


 


Delkurs:_________


 


Bedömning av ”tankar om en låttext”:


 


Innehåll/Anpassning till texttypen:


 


Rubrik:


Följer instruktionen (svarar på alla frågor): □


Språket passar för texttypen (följer mallen): □


Utvecklade tankar:


 
 
 
 
 
Reflektera
Eleven kan tolka och föra enkla
och till viss del underbyggda
resonemang om tydligt framträdande budskap i låttexten samt på ett enkelt sätt beskriva sin upplevelse av läsningen genom att göra kopplingar till texten och sig själv/det allmänna.
Eleven kan tolka och föra
utvecklade och relativt väl underbyggda resonemang om tydligt framträdande budskap i
låttexten samt på ett utvecklat sätt beskriva sin upplevelse av läsningen, genom att göra kopplingar till texten, sig själv och det allmänna.
Eleven kan tolka och föra
välutvecklade och väl underbyggda resonemang om tydligt framträdande budskap i
låttexten samt på ett välutvecklat sätt beskriva sin upplevelse av läsningen, genom att göra kopplingar till texten, sig själv och det allmänna.


 


 


 


 


Allmänt om språket:


 
 
 
 
 
Språkligt
Eleven kan skriva sin text med:
 
viss språklig variation (ord och meningar)
 
 
enkel textbindning
 
 
i huvudsak fungerande
anpassning till syfte och
mottagare (tydlighet)
 
 
i huvudsak fungerande
anpassning till språkliga normer och strukturer.
Eleven kan skriva sin text med:
 
relativt god språklig variation (ord och meningar)
 
 
utvecklad textbindning
 
 
relativt väl fungerande anpassning till syfte och mottagare (tydlighet)
 
 
 
relativt väl fungerande anpassning  till språkliga normer och strukturer.
Eleven kan skriva sin text med:
 
 god språklig variation (ord och meningar)
 
 
välutvecklad textbindning
 
 
väl fungerande anpassning till
syfte och mottagare (tydlighet)
 
 
 
väl fungerande anpassning till språkliga normer och strukturer.


 


Kommentarer:

3 kommentarer:

  1. Hej Sofia!
    Vad betyder så vuxen i din hand?

    SvaraRadera
  2. Det kanske kan betyda att man känner sig vuxen när man är nära någon annan eller håller i den personens hand... Man kanske känner sig trygg som en vuxen och inte osäker och rädd som ett barn kan känna sig ibland!

    SvaraRadera
  3. Okej, nu förstår jag det.
    Tack för förklaringen!

    SvaraRadera