fredag 13 januari 2017

Tidningstexter

Så, hur kändes det idag? Har ni koll på tidningstexterna, tycker ni? Var det en bra övning att diskutera med kompisarna? Hur gjorde ni för att bestämma era svar?


Vi kollar lite mer på måndag och svarar klart på alla voto-frågor. Jag tror att de flesta har debattartiklarna kvar. Efter det ska ni få jobba gruppvis med ett häfte om strukturen för tidningstexter.


Titta gärna på den här filmen där det förklaras lite mer om tidningstexter:


Trevlig helg nu, så ses vi snart igen! :)
/Sofia och Liselotte

2 kommentarer:

  1. Ayman32

    Jag har lärt mig om tidningstexter genom de frågorna.
    Tack för videon! Den är användbar att jag kan ha bra koll om tidningstexter genom att kolla på videon.

    SvaraRadera
  2. Ayman32

    Tack för videon! Den har hjälpt mig jättemycket.

    önskar trevlig helg för både mina lärare och kompisar!

    SvaraRadera