torsdag 29 oktober 2015

Planering för kommande veckor

Hej alla elever!
Hur går det för er med läsningen och att skriva läslogg/reflektion? Ni vet väl att ni måste lämna in era texter innan lektionen på måndag, för då ska vi jobba mer med dem!


Här ser ni en grovplanering för vad vi ska göra framöver:


Måndag 2 november
Ni sitter i mindre grupper och berättar för varandra om era läsloggar och då får man också kommentera det som de andra har skrivit.


Tisdag 3 november
Pass 1 - vi tränar på läsförståelse av kapitel 10 tillsammans i smågrupper och i hela gruppen.
Pass 2 - läsförståelseuppgift på kapitel 11 och 12


Onsdag 4 november
Högläsning i smågrupper av kapitel 13. Liselotte går runt och lyssnar på uttal och betoning. Liselotte delar in er i "replikgrupper" utifrån kapitel 13.


Torsdag 5 november
Ni tränar i era "replikgrupper" på att spela upp den delen av kapitel 13. Fokusera på uttal och inlevelse!


Fredag 6 november
Ni spelar upp er del av kapitel 13 för de andra. Vi ger respons till varandra med fokus på uttal och inlevelse.


Måndag 9 november
Högläsning av kapitel 14. Läxa till onsdag är att läsa klart kapitel 15 och skriva läslogg på det kapitlet. Visa att ni kan förbättra den här läsloggen utifrån den feed-back ni fick på den förra.


Tisdag 10 november
Hemstudier! Sofia är på kurs!


Onsdag 11 november
Berätta om era läsloggar på kapitel 15 för varandra (läxan) och sedan egen läsning av kapitel 16.


Torsdag 12 november
Läsförståelseuppgift på kapitel 15 och 16.


Fredag 13 november
Diskussioner i smågrupper med fokus på att reflektera. Liselotte och Sofia bedömer.


Nu ska jag gå hem på lite ledighet med familjen! Ha det bra, så ses vi på måndag!
/Sofia och Liselotte

5 kommentarer:

  1. Oroa dig inte... allt är under kontroll.... ungefär :p

    SvaraRadera
  2. Jag är arg nu för att jag skrev en kommentar här i fredags men jag vet inte varför den försvann och jag minns inte vad skrev jag i kommentaren oxå.
    I alla fall uppgiften var inte så svårt, jag skrev klart läsloggen och jag ska lämna in den idag på fronter!
    Vi ses imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejjj!
      Jag saknar er så mycket♡. Det går bra med mig om läsningen och med att skriva läsloggen, jag skrev en läslogg till kapitel 10 o 11 och nu börjar jag med att skriva en läslogg till kapitel 12. Jag ska lämna uppgiften imorgon på fronter.
      Trevlig helg och vi ses på måndag!

      Radera
    2. Jag hittade ditt inlägg på min mail, Noor!:)

      Radera
  3. Efter den informationen, känner mig som jobbar med ( mission impossible ). Vi fick uppgifter från båda kommendant Sofia och Liselott.

    SvaraRadera