tisdag 6 oktober 2015

Mera lyssna

Idag har ni verkligen fått lyssna! Faktiskt i hela tre timmar! Kände ni er trötta efteråt? Var det svårt? Vad är det som gör att det blir svårt, i så fall?


Ni fick flera nya ord. Försök skriva några egna meningar med orden här på bloggen, som träning:



Motsats
Begripa
Hålla sig ur vägen
Bråkstake
Öde plats/ödslig plats
Innebära
Kolossal
Utforska
Knappt
Flanera omkring
Uträtta
Frukt- och grönsaksstånd
Flöda över
Bräddfylld
Yr
Definitivt inte
skummande
skratta högljutt
kappsäck
mager
unna sig
upprepa
en fras
erfarenhet
varsam
överskådlig framtid
orättvist
misstag
få sota för något
brista ut i gråt
hur har det här gått till?
sträcka sig på tå
uppassare
omedelbart
ovänlig
vända på klacken
vara fast besluten


Imorgon (onsdag) är det ingen lektion, utan ni får jobba själva med egna uppgifter.
Nästa lektion är på torsdag med Liselotte!
Ha det bra! Vi ses!
/Sofia



2 kommentarer:

  1. Jag blev så jättetrott, men jag var nöjd med lektionen idag . Provet var lätt och den bästa var att vi lyssnade på kapitlet två gånger.
    Jag ska träna på de nya ord nu på ett papper.
    vi ses på torsdag.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle brista ut i gråt om jag lyssnar på Syrien nyheter.

    SvaraRadera