torsdag 27 augusti 2015

Mors lilla Olle

Idag tror jag att ni blev lite förskräckta!


Igår fick ni i uppdrag att läsa en text men ni fick inte veta varför! Jag tyckte lite synd om er en stund, men vi ville ju inte att ni skulle kunna förbereda er för mycket. Ni fick skriva om texten om Mors lilla Olle till en nyhetsartikel. Efter en stund hade ni ändå kommit igång och skrev väldigt flitigt och alla kunde till slut lämna in en artikel. Bra jobbat!


Imorgon får ni lärarrespons på era texter och under väntetiden kan ni jobba med gruppartiklarna om ni inte är klara med dem. Vet ni förresten vad lärarrespons betyder?


Ha det bra så ses vi imorgon!


Liselotte



4 kommentarer:

  1. Det kändes litet ängsligt, men jag hoppas att vi alla kunde göra det i bra sätt och vi ska få se i morgon, när lärarna kommer att ge oss en rätt svar om våra uppgifterna,som vi har gjort i dag. Lycka till för oss.
    Lina

    SvaraRadera
  2. Det var så svårt att skriva en nyhetsartik från en sång ,men det var roligt också att göra det ..tycker jag
    Noor

    SvaraRadera
  3. Jag tror att "lärarerrespons" betyder när en lärare bedömer och analyserar resultatet för varje elev.
    Olena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med. Respons av lärare - analys och bedömning, vad var bra, vad kunde vara bättre och vad var kanske dålig...

      Radera