måndag 13 oktober 2014

Roliga och inlevelsefulla intervjuer

I fredags var det teater på hög nivå i klassrummet!:) Alla var så duktiga och levde sig in i sina roller som Allan, Alice, den lille mannen och Julius. Jag tror att många tyckte att det var lättare att stå framför gruppen på det här sättet än så som vi brukar göra när vi har presentationer. På något sätt kan man känna att det blir som att man är den personen som man spelar och inte sig själv. Vi roades mycket av Allan som skakade av ålderdom, men som ändå ville prata om sin framtid, den unge och äldre Julius, den oroliga Alice och den lille mannen som inte riktigt förstod någonting när polisen ville prata med honom. Vad tyckte ni själva om att spela upp intervjuerna så här?

Idag på morgonen har jag skickat de inspelade intervjuerna till er på mail, så det vill jag att ni lyssnar på och försöker tänka på/analysera ert språk. Hur fungerade uttalet? Var det ett bra flyt i pratet? Vilken grammatik gjorde ni bra och vad behöver ni bli bättre på? o.s.v. Skriv en utvärdering av er intervju, där ni ger exempel på sådant som var bra och vad ni behöver bli bättre på! Skicka in det på Fronter under mappen "Utvärdering av min intervju".

Vi ses imorgon! :)

2 kommentarer:

  1. När jag har lyssnat min intervju med unga och gamla Julius fick jag visste att min grammatik och uttala var fortfarande dåligt. Och vi tre var nervösa när vi stod framför klassrummet men vi blev mycket roligt i alla fall.



    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag håller med dig om att vi var lite nervösa med vår intervju,och jag gör lite fel i grammatik och stavning som dig men det gick bra tror jag!. Jag uppskattar verkligen mina lärare som kämpar med oss även når varandra genom intervjun och det räcker till blir kontakten mellan oss i nästa perioden.

      Radera