måndag 6 oktober 2014

Intervju av en person i boken

Idag planerar eleverna i par en intervju med någon person i boken - man kan välja Allan, Alice, ynglingen, Julius, biljettförsäljaren, busschauffören eller Chefen. En ska vara reporter och ställa frågor och den andra ska vara personen som blir intervjuad. Man kan använda både fantasi och information från boken. Skriv ca. 10 frågor med svar. Detta är uppgiften tills på fredag, att skriva den här intervjun och sedan spela upp den för kompisarna. Det ska alltså bli lite teater på fredag!:) Jag tror att det kan bli riktigt roligt!

Ni som är borta från lektionen idag (Sonja, Najoua, Suhailah, Noi och Intisar) kan antingen skriva en egen intervju med frågor och svar eller så parar ni ihop er med någon och jobbar tillsammans.

Jag ser fram emot en spännande fredag! Nu ska jag vara ledig i tre dagar och umgås med mina barn och försöka vila mig lite. 

Ha det så bra! Vi ses på fredag!

6 kommentarer:

  1. Hej Sofia !
    Går det bra med dina lediga dagar? Jag har en frågar att störa din lugnt tid, det handlar om uppgiften. Medan jag var i skolan idag, pratade jag och Suhailah om intervju. Vi hade bestämt oss att vi ska jobba tillsammans. Men det fanns en vän ( Intisar ) som måste jobba ensam, så fundera vi att kanske det bli bättre om vi tre kan jobba tillsammans och jobba vi extra med två intervjuer, Vad tror du?
    Jag önskar att du har kul lediga dagar. Vi ses på fredag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går jättebra att ni jobbar tre tillsammans!😊 lycka till!

      Radera
  2. Ha en trivsam tid tillsammans med dina barn! Vi ses på fredag.

    SvaraRadera