torsdag 7 april 2016

Pluskavmperfekt och gruppsamtal om frågorna

Vi höll på ganska länge med att formulera meningar i pluskvamperfekt och jag tror nu att det är ganska klart för de flesta. Alla fick ju bilda flera meningar var. Fortsätt gärna bilda fler meningar här på bloggen och jobba med pluskvamperfekt i det gråa grammatikhäftet:





I slutet av lektionen fick ni samtala om frågorna som ska lämnas in på fredag. Ni var väldigt engagerade och det var så roligt att se! Hoppas att det kan göra att ni får bra diskussioner imorgon och att ni kan skriva utförliga svar på frågorna.


Jag är inte här imorgon, men Liselotte har så många diskussioner som hon hinner. De som hon inte hinner får jag göra på måndag. Fundera på vad ni ska göra under tiden ni väntar på att få diskutera imorgon, kanske skriva på era frågor, träna på grammatik eller göra någon annan uppgift från er planering.


"När jag hade avslutat lektionen, skrev jag det här blogginlägget." Är den meningen okej?:)


Vi ses!
/Sofia

2 kommentarer:

  1. Jag skrev det här blogginlägget när jag hade avslutat lektionen. Är den meningen okej?
    Jag tror också att din mening är rätt.

    SvaraRadera