torsdag 14 april 2016

Brev eller mejl

Kom igen nu och blogga lite! Det är väldigt tyst här, förutom Ghassan då!;)


Idag fick ni jobba i par och skriva ett brev eller mejl till någon person i Skärgårdsdoktorn. Ni skulle tänka er att ni kände personen, alltså en informell text, och ge personen tips och råd och berätta om era tankar och känslor. Vi slumpade grupper och många fick nog jobba med varandra för första gången. Hur gick det tyckte ni? Lärde ni er något nyttigt? Till vem skrev ni och vem tänkte ni er att det var som skrev brevet?


Imorgon ska ni få berätta om era brev/mejl för de andra och förklara hur ni tänkte när ni skrev det och vad ni ville säga till mottagaren. Ni får nog också läsa upp era brev. Vi kommer inte att bedöma era presentationer imorgon, utan vi tänkte att ni skulle ta det mer som en träning och få och ge varandra lite tips.


Jag sa inte det, men jag kommer inte imorgon, utan endast Liselotte! Jag vågar inte riktigt tro det, men det ska bli bröllop på lördag, så jag måste fixa massa hela dagen imorgon. Så på måndag när vi ses ska ni faktiskt kunna säga grattis till mig!:) Era blommor som ni köpte står hemma så vackert på mitt vardagsrumsbord förresten! Tack så mycket för dem, om jag inte har sagt det innan!


Ha det bäst! Ni är bäst! Jag blir så otroligt glad av er!
/Sofia



8 kommentarer:

  1. Det var inte så lätt att skriva ett brev ,men till slut kunde vi skriva ett brev till Maaddo. Jag har lärt mig om var jag måste sätta punkt i texten och börja en ny mening :). Imorgon kanske ska jag komma inte till lektionen, för att jag ska åka till köping med IM elever, så Mahmoud ska presentera utan mig, Jag hoppas att allt går bra i lördag och grattis igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det blir bra i Köping imorgon och tack!:)

      Radera
  2. Hej Sofia ☺
    Jag vill berätta en sak till dig:
    På min och Bassams bröllopsdag blev det strömavbrott nästan i hela Damaskus. Det var helt oväntad!. Vi fick ta emot alla jästerna med ljus och vediokamerornas ljus.
    Jag grät mycket och tyckte att jag hade väldigt otur på min bröllopsdag. En populär dans band kom och dansade bara på bilarnas ljus. Men när vi åkte till salen där våran bröllop skulle ske fanns det el för att det var på en väldigt stor hotell. Så bröllopet gick väldigt bra och det var härligt, vi glömde vad som hände innan festen startade och nu kommer vi bara ihåg att vi haft en underbar bröllopsfest.
    Jag och Bassam hoppas att du också får en underbar bröllop och glömma det som hände förra veckan😊

    SvaraRadera
  3. Vad gulliga ni är!:) Och vilken otur ni hade, men vilken tur att ni kände att det blev bra till slut! Tack för att ni tänker på mig!

    SvaraRadera
  4. Tyvärr kan jag inte komma till lektionen imorgon ,eftersom mina barn är sjuk. Men jag hoppas att du får en härlig bröllop och stor grattis till vacker brud 👰👰💐💐

    SvaraRadera
  5. Hej👰🏼Sofia jag önkar en fantastik bröllop för dig och din make och säger grattis för er. Jag är verkligen glad för dig och jag vill gärna se dina bilder och din kläning!

    SvaraRadera
  6. Det var lätt för mig och Saman att skriva en brev till Eva. Hoppas att allt går bra för dig Sofia. :):):):):):)

    SvaraRadera