måndag 25 april 2016

Fortsätt meningarna...


Fortsätt meningarna:

 

  1. Om man har struktur hemma...
  2. Vi presterar bra när...
  3. Avkoppling är viktigt, eftersom...
  4. Mitt självförtroende är jättebra, eftersom...
  5. Eftersom jag aldrig ger upp...
  6. Du måste se till att...
  7. Det är oväsentligt att...
  8. Om du inte sätter gränser för dina barn...
  9. När jag har ett rikt ordförråd...
  10. Läraren måste ställa vissa krav på eleverna, för att...
  11. Nu måste du antingen läsa eller...
  12. Om världen består för alltid, ska jag...
  13. För att nå framgång...
  14. Om läraren är ambitiös...
  15. Det är givetvis tråkigt att...
  16. Mina medarbetare på jobbet...
  17. Jag måste framförallt...

 

10 kommentarer:

  1. Om man har struktur hemma, kan man jobba bättre.
    Vi presterar bra när vi tränar så mycket.
    Avkoppling är viktig eftersom kroppen behöver det.
    Eftersom jag aldrig ger upp, får jag allt som jag vill.
    Det är oväsentligt att öppna Facebook varje dag.
    Om du inte sätter gränser för dina barn, ska de slösa deras tid.
    När jag har ett rikt ordförråd kan jag vilja en rätt väg.
    Läraren måste ställa vissa krav på eleverna, för att kontrollera deras attityd.
    Nu måste de antingen läsa eller skriva.
    Om världen består för alltid, ska jag resa till månen och bor där.
    För att nå framgång, måste jag anstränger mig.
    Om lärare är ambitiös ska de uppmuntra sina elever.
    Jag måste framförallt vara tålmodig.

    Mariam och Ayman32.


    SvaraRadera
  2. Det är givitvis tråkigt att man alltid använder mobilen.
    Om läraren är ambitiös då utvecklar eleverna jätte snabbt.
    Nu måste du antingen läsa eller skriva en rapport med ditt egna ord.
    Du måste se till att ta hand om de som är sjuka.
    Mitt självförtroende är jättebra, eftersom jag tänker att jag kommer att klara allt som finns framför mig.
    För att nå framgång måste man kämpa hård.
    Vi presterar bra när vi har vår energi drick (Redbull).
    Om du inte sätter gränser för dina barn kommer problemen att dyka upp.


    Ali und Alaa.

    SvaraRadera
  3. Om man har struktur hemma, får man bästa resultat.
    Du måste se till att barnen studerar hårt för att de ska lyckas i skolan.
    Om du inte sätter gränser för dina barn, ska de leka mer än studera.
    Om läraren är ambitiös, ska eleverna få högre betyg.

    SvaraRadera
  4. 1.Om man har struktur hemma blir det inget slöseri med tiden.
    2.Vi presterar bra när vi tränar mycket.
    3.Avkoppling är viktigt, eftersom vilan ger energi för att göra mer.
    4.Mitt självförtroende är jättebra, eftersom jag inte är orolig om de inte tycker om mig.
    5.Eftersom jag aldrig ger upp, misslyckas jag aldrig.
    6.Du måste se till att barnen sover.
    7.Det är oväsentligt om man röker eller inte. Det viktigaste är hur man behandlar andra människor.
    8.Om du inte sätter gränser för dina barn kommer de att bestämma över dig.
    9.När jag har ett rikt ordförråd blir det lättare att förstå språket.
    10.Läraren måste ställa vissa krav på eleverna,
    11.Nu måste du antingen läsa eller skriva.
    12.Om världen består för alltid, ska jag äta hur mycket som helst.
    13.För att nå framgång, förbereder man sig alltid för det värsta.
    14.Om läraren är ambitiös, förblir läraren alltid pigg.
    15.Det är givetvis tråkigt att flytta på möbler.
    16.Mina medarbetare på jobbet är religiösa.
    17.Jag måste framförallt sova.

    SvaraRadera
  5. 1. Jag måste framförallt studera hård och kämpa för att se mitt mål och bli säker.
    2. När jag har ett rikt ordförråd kan jag skriva böcker själv.
    3. Läraren måste ställa vissa krav på eleverna för att de kan bedöma studenten.
    4. Om läraren är ambitiös vet de mycket mer än andra.
    5. Nu måste du antingen läsa eller skriva för att du kan vissa vad du lärt dig under kursen.
    6. Det är oväsentligt att vi måste chatta med våra kompisar varje dag.
    7. Eftersom jag aldrig ger upp vilja jag fortsätta studera vidare.
    8. Om du inte sätter gränser för dina barn kan de göra vad de vill.
    9. Om man har struktur hemma underlättar vi våra liv.
    Olena

    SvaraRadera
  6. 1.Om man har struktur hemma hinner man med livet.
    2.Vi presterar bra när man vara punktligt personer.
    3.Avkoppling är viktigt, eftersom du kan tänka bra.
    4.Mitt självförtroende är jättebra, eftersom jag tror att man kan göra på bra sätt.
    5.Du måste se till att göra på rätt sätt ditt läxan.

    SvaraRadera
  7. 1.Det är oväsentligt att man måste träna gymnastik på varje lördagen.
    2.Nu måste du antingen läsa eller skriva din text.
    3.Eftersom jag aldrig ger upp om det försöker att ta ett bra resultat i ämnena.

    SvaraRadera
  8. 1. Avkoppling är viktigt, eftersom kroppen och hjärnan behöver släppa ut stressar.
    2. Nu måste du antingen läsa eller skriva en av de uppgifter.
    3. När jag har ett rikt ordförråd, kan jag kommunicera med människor lättare.
    4. Om läraren är ambitiös, återspeglar det i eleverna på ett positivt sätt.
    5. Eftersom jag aldrig ger upp, får jag de bästa konsekvenserna.
    6. Om man har struktur hemma, blir livet enklare och mer organiserad.
    Suzi hala och mohammad

    SvaraRadera
  9. 1- Eftersom jag aldrig ger upp jag nått detta stadium.
    2-Det är givetvis tråkigt att bara sitta hemma.
    3-Mina med arbetare på jobbet är jätte snälla
    4-jag måste framförallt tänka om min hälsa.
    5-vi presterar när vi samarbeta.

    SvaraRadera
  10. 1.Om man har struktur hemma kan man göra allting.
    2.Vi presterar bra när vi fullgör våra plikter.
    3.Avkoppling är viktigt, eftersom kroppen inte kan fortsätta utan vila.
    4.Mitt självförtroende är jättebra, eftersom flesta av mina vänner anses vara mig en pålitlig person.
    5.Eftersom jag aldrig ger upp kommer jag att vara alltid bättre.
    6.Det är oväsentligt att tänka mycket men det är viktigaste att jobba mycket.
    7.Om du inte sätter gränser för dina barn kommer du att stöta på massor problem.
    8.När jag har ett rikt ordförråd kan jag tala svenska flytande.
    9.Nu måste du antingen läsa eller skriva.

    SvaraRadera