fredag 10 april 2015

Kärleken står i hjärnan inte i hjärtan

Kärleken står i hjärnan inte i hjärtan

På tisdag träffade vi Rose mary som var vikarie istället för Sofia. Vi hade trevlig lektion med henne.
Vår lektion var om kärleken som ni vet och vi såg en konstig bild som handlade om en tjej. tjejen som stod på köket hade gjort duma saker. Hon lade en krokodil docka i ugnen i stället för lägga mat i.
Vi pratatde om bilden och sen läste vi en text som hette Kärleken står i hjärnan inte i hjärtan. Förfataren av texten förklarade hur hjärnan gör människor älskar varandra vid första ögonkastet och det inte hjärtan som gör så. Hjärnan avsöndrar några hormon som gör människor som här kär känna sig mer glada och alltid tänka på en person som dem älskar. Alla elever fick läsa en del av texten och Rose mary var jätte nöjd av vår läsning. I slutet av lektionen funderade jag om kärleken.
Är det rätt att det står i hjärnan inte i hjärtan?!! Vad tror ni?

Trevlig heleg allihop!
Vi ses på måndag!

Bahoz ^_^

3 kommentarer:

  1. Jag tror att kärleken står i hjärtat när man är under 25 år, eftersom i denna ålder man tänker inte so mycket och bara följar sina känslor, men när man blir äldre börjar bli mer kräsen. Så här när man välja sin partner,de frågar hjärnan först och sen de börja att förlika mellan hjärtat och hjårnan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det kan vara så. i så val jag är 21 ålder så jag vet inte om.

      Radera
  2. Jag tycker att man måste ha balans mellan förnuft och känsla, för att man har olika tankar t.ex. som man tänker mest på sin känsla och andra är förnuftig mest att tänka vad som är bäst för sig själv.

    SvaraRadera