måndag 20 februari 2017

Berättarperspektiv, fortsatt grupparbete och diskussioner imorgon

Jag läste en inledning på en novell som hette "Hissen", för att ni skulle träna lite hörförståelse. Vad tyckte ni om den? Tror ni att det skulle gå att skriva en egen fortsättning på den novellen?


Vi pratade vidare om berättarperspektivet och vi tittade på den här filmen:


https://www.youtube.com/watch?v=KEteYkrqLMI


Kolla extra noga på detta i novellerna som ni läser och fundera också på hur du ska berätta i din egna novell som du ska skriva sen.


Inför imorgon fick ni bestämma tre noveller som ni ska läsa extra noga och av de tre som ni har valt kommer vi att bestämma en av dem som ni ska få diskutera. Ni som inte var här idag, får gärna höra av er om vilka tre noveller ni fokuserar på.


När man diskuterar ska man kunna koppla diskussionen till texten, sig själv och till hur det är allmänt i samhället. Annars är det ju också viktigt att lyssna på varandra och fråga varandra. Titta gärna på den här filmen, så får ni kanske lite tips inför diskussionen imorgon. Det pratas om att man ska "leda samtalet", men det gäller inte för er:

https://www.youtube.com/watch?v=wbEIsaf59PU


Om vi inte hinner alla imorgon, fortsätter vi på fredag.


Vi ses!
/Sofia

4 kommentarer:

  1. Idag var jag mycket glad eftersom vi kommer att fokusera på tre Noveller. Jag hoppas att alla ska få godkända lycka till för alla.
    Tusen tack Sofia.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig Rawaa vi är nöjda med att förbereda bara tre noveller, och höra också var lättare än i fredags tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig Rawaa vi är nöjda med att förbereda bara tre noveller, och höra också var lättare än i fredags tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Jag me,men jag kan inte komma imorgon.fartun

    SvaraRadera