tisdag 7 februari 2017

Att jämföra olika webbsidor

Vi jobbade med wikipedia och metapedia idag och även andra webbsidor i ert grupparbete. Vad har ni lärt er av dagens arbete? Samla era tankar här! Skriv gärna lite om de webbsidor som er grupp tittade på!


Imorgon kommer ni att jobba gemensamt med Liselotte och granska två webbsidors pålitlighet.


På torsdag blir det eget arbete och ni får även chans att repetera allt vi pratat om inom källkritik. På fredagen kommer ni att få en uppgift på området, så lär er så mycket som möjligt!


/Sofia

14 kommentarer:

  1. Ayman32

    Det finns mycket jobb inför oss. lycka till för alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ju mer strävan desto bättre språkkunskap :)

      Tack Ayman och lycka till!

      Radera
    2. Tack Ayman och lycka till för framtiden och tack för tårta det var jättegott.

      Radera
    3. Ja verkligen gott! God tårta och ett fint tal! :) vem tar över aktiviteten på bloggen nu när Ayman slutar?

      Radera
    4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    5. Jag undrar också om vem ska ta över aktiviteten på bloggen nu.
      Jag tror att Nawar ska ta aktiviteten på bloggen efter Ayman. Vad tänker ni.

      Radera
    6. Nej, han är så gammal och traditionell att passa den här ställningen :) vi behöver mer revolutionerande ung person och ¨ny uppdaterad¨ :)

      Radera
    7. Ayman32
      Först och främst vill jag tacka er.
      Jag kan säga att alla kan skriva på Bloggen. Det hjälper att förbättra språket, som vi vill förbättra.
      Jag tror att det är roligt att skriva på Bloggen istället för Facebook.
      Jag har,kommit på en bra idé.
      Kan vi skapa en grupp på Facebook där vi kan slösa tiden och lära oss språket samtidigt?

      Radera
  2. Vänner!
    Eftersom jag är ny bosatt här I Kungsör , undrar jag om det finns något samlingplats där kan man öva sitt svenska ? Jag menar att prata svenska inom en grupp ... något som en bokcirkel, en samtal grupp med pensionärer, eller andra ”prat aktivitet” som man kan ansluta sig till.

    Jag vore tacksam om ni ger mig de informationen som du vet om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns många aktiviteter i kungsör. Du kan gå till kyrka på måndagar och tisdagar mellan 18:00-20:00.
      På söndagar finns språkkafé på drottninggatan mellan 14:00-17:00.
      Om du vill mer informationer kan du fråga Tina. Tinas kontor ligger bredvid K5 i vår skola.
      Lycka till!

      Radera
    2. Vilka bra tips! Är det bara att gå dit eller behöver man anmäla sig? Man kan ju ansöka om en "språkvän" också! Men som sagt, Tina vet mer om allt detta!

      Radera
    3. Tack så mycket Najeeb! det verkligen hjälper.

      Radera
  3. Hej Nawar. Du behöver inte anmäla dig, du kan gå i kyrkan och där kan de hjälpa dig för många sakar och du kan bara gå i kyrkan och de ska meddela dig för nya aktiviter som ska göras i Kungsör. Jag tycker att kyrkan är en jättebra plats för att utveckla ditt språk. Vi ses där och Lycka till.

    SvaraRadera