måndag 16 september 2019

Uppgifter i egen planering + bearbetningar

Vi tänkte införa följande system:
  • När du är klar med en uppgift i egen planering, måste du visa den för någon lärare. Läraren kontrollerar texten lite snabbt, så att du har följt instruktionen och att texten går att förstå. Kanske säger läraren att du behöver fixa några delar innan du skickar den.
  • När du får tillbaka en text som ska bearbetas, ska det göras så snabbt som möjligt och går före andra uppgifter som du håller på med. Bearbetningar är alltså alltid prioriterade!
Detta vill vi börja med för att ni ska lära er mer av texter som ni skriver och på lite längre sikt, kan det bli så att fler texter blir okej vid första inlämningen. Det sparar tid för dig och för oss!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att timmarna mellan klasserna är för långa, speciellt för jag eller de som läser mer än 2 olika ämne. Kanske vara lätt för vissa elever som har bil för att de köra mellan skolan och deras hem, det tar tid bara 5minuter för de men det för många andra stackarna elever som inte har bil och det tar 30 minuter eller mer än 30minuter. Snart kommer vinter och bli svårare och ni vet att Sveriges vinter är som minus 20grader. Jag vet att vi kommer skolan i alla fall för att vi vill går vidare och utvecklas så fort som möjligt men tänk att när vi framme i skolan, det tar 1timme för att vi smälter och blir lite värmare. Men jag tänker så här, bussen köra i alla fall mellan skolan och centrum. Mitt förslag är att om det går och möjligt för er, pratar med kommun för Gods skull, att vi kommer skjuts också. Åtminstone på vinter.

    SvaraRadera