måndag 11 maj 2015

Diskussioner och fortsätta med dialektuppgiften

Idag hade vi diskussionsgrupper igen, men det handlade inte om dialekter, vilket många trodde, utan om kvinnomisshandel, som var något som inträffade i avsnitt 3 av Skärgårdsdoktorn. Ni fick diskutera lite om det som hände i avsnittet och även era egna tankar om just detta. Det var ett jobbigt ämne, men de flesta hade mycket att säga om det. Som jag brukar säga är ämnen som upprör, det som ofta berör. Vad menar jag med det? Vad tycker ni själva om det?

I klassrummet hoppas vi att ni arbetade flitigt med uppgiften om dialekter, vilket vi hade sagt. Jag tänker att ni får fortsätta med den på första passet imorgon också, men sen ska vi jobba lite tillsammans efter rasten. I avsnitt 3 pratar ju Johan med Eva i telefonen, men vi får bara höra det som Johan säger, så jag tänkte att ni ska försöka tänka ut vad Eva kan tänkas säga och skriva dialogen mellan dem gruppvis.

Vi ses!
/Sofia:)

3 kommentarer:

  1. Du menar att ämnet som gör folket arg det kan folket diskutera mycket om!
    Ja håller med om det är samma sak som jag sa. Människor alltid diskuterar om de här sakerna men problemet slutar inte spridning.

    SvaraRadera
  2. Man tar väl kvinnomissandel väldigt personligt, så därför är det antagligen jättelätt eller jättesvårt att prata om det.

    SvaraRadera