fredag 12 december 2014

Sy och spela spel på mobilen

Idag presenterade Razieh sitt expertområde, vilket är sömmerska. Hon har jobbat som det tidigare och också haft ett eget företag. Flera i hennes släkt jobbade inom området, så de gjorde henne intresserad  och lärde henne mycket. Vad lärde ni er om hennes expertområde?

Sonja berättade för några av oss om att hon brukar spela ett spel på sin telefon och hon lärde sig det av sin bror. Idag spelar hon nästan för mycket, vilket hon har märkt genom att hon får huvudvärk ganska ofta. Vi enades om att spel kan vara ganska avkopplande, men i lagom mängd . När jag var yngre spelade jag ett spel, vars musik satte sig på hjärnan och jag hade den där störande musiken i huvudet varje kväll, när jag skulle sova. Hemskt! Brukar ni spela något eller gjorde ni det när ni var yngre?

Då har vi bara två lektioner kvar innan juluppehållet och några elever är kvar att presentera. Vi ses på måndag kl. 14.30!

Vad tyckte ni om lucia idag förresten, ni som var där?

1 kommentar:

  1. Jag kan bara sy för händer inte på maskinen. När jag var ung jobbade jag en kort tid på en store sy fabrik i Thailand. Det var lätt, jag bara kontrollerade på när tråder skulle fylla och byta färger.

    Jag tycker om att spela det gör jag varje gång när jag känner mig tråkigt eller trött från hemma läxor, så tar jag en paus sedan kan fortsätta jag mina läxor.

    SvaraRadera