måndag 15 december 2014

Bilmotorer

Idag var det Emanuels tur att presentera. Det handlade om bilmotorer och han berättade lite om hur de fungerar. Det var intressant och jag kan verkligen ingenting om det här området, så det var lärorikt. Är ni andra duktiga på bilar? Jag berättade om min pappa som skällde på mig när jag var yngre och han tyckte att jag inte ens borde ha körkort, eftersom jag kunde så lite om bilar (och så är det fortfarande). Anser ni att man måste vara bilkunnig, för att få köra bil?

Dagen för mig har annars gått i lucias tecken, eftersom båda mina barn har haft luciaframträdanden idag, Nova imorse och Elton på eftermiddagen. De var jätteduktiga, förstås!:) Imorgon tänkte jag, om vi hinner, att vi ska lyssna på en jullåt och analysera den lite. Jag hoppas också att de sista av er gör era presentationer då!

Vi ses! Trevlig kväll!
/Sofia

6 kommentarer:

  1. Jag tror inte att man måste vara bilkunnig, men en måste veta om dem viktiga och kända probem i bilen. Det är också ett måste att man känner till några viktiga bils delar som finns i motorn innan en kör bil.

    Imorgon börjar jag en utbildning kl. 09.00 och slutar kl. 16.00 och det är också på onsdag, så jag är osäkert om vi kan träffas innan helgen ,tyvärr, men jag önskar er mina kära vänner en trevilg helg med era familjer, släktingar och vänner.
    Jag hoppas att Gud ska sköta oss och våra barn och alla barnen i världen .
    Jag hoppas att Gud ska sprida reden över vår härliga världen.
    Kram till Sofias söta prensessa Nova och den bästa ryttaren Elton.
    Jag ska skna er.
    Vi ses efter ett år!




    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi! Elton är nog den sämsta ryttaren! Han är livrädd för hästar! :)

      Radera
    2. Jag är säkert att han kommer att vara dina bästa ryttaren snart,men jag tror att du är nöjd att Nova är en riktig ryttare och trivs bra med hästar.

      Radera
  2. Jag har ingen aning om motorer. Jag tänker bara titta vilka modeller är fina. Men det är jättebra om att man lära sig om bilar eftersom ibland har något problem när man kör bilen, om det är bara lite problem kan man fixa det själv.

    Noi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju bra att kunna laga bilen själv. Det kostar ju så mycket att lämna den på bilverkstad. Min pappa har haft en egen bilverkstad, så han har alltid fixat familjens bilar. Nu börjar han bli gammal, men han brukar kunna hjälpa oss litegrann ändå om det finns något problem med vår bil.

      Radera