fredag 1 februari 2019

Uttryck från avsnitt 6

Idag ¨såg vi sista avsnittet i säsong 1! Textningen fungerade inte, men jag tyckte att ni hängde med bra och verkade förstå det mesta. Hur kände ni?


Efteråt pratade vi lite om vad som hände och dessutom om följande uttryck som förekom i avsnittet:


”Du snackar massa skit!” (Du pratar om en massa onödiga saker)
”Jag kände det nästan på mig!” (Jag visste det innan du sa det)
”Jag tänkte ge det ett försök!” (Jag tänker testa/försöka)
”Han tål inte dig!” (Han hatar dig!)
”Har du läkarskräck?” (Är du rädd för läkare?)
”Mycket snack och liten verkstad!” (Du pratar så mycket men du gör inte det som du säger)
”Det smög sig på!" (Det kom sakta, lite mer för varje stund)
”Gör inte så stor affär av allt!” (Gör inte ett litet problem till ett stort)
”Byxorna är en smula vida!” (Byxorna är lite breda/stora i benen)
”Blir det för gott?” (Blir det hela tiden/för alltid?)
”Ja följernte me!” (ordet INTE är svårt att höra)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar