måndag 2 oktober 2017

Tisdagens sal och innehåll

Vi har lektionen i sal K1 imorgon, tisdag, eftersom sfi ska fixa iordning för kulturveckan ute i M1 och M2. Vi hämtar med oss lite datorer först och går till K1 sen. Vi ska jobba med person- och miljöbeskrivningar och läsa lite olika exempel på det från romaner första passet imorgon. På onsdag kommer ni se lite filmer och prata vidare om detta. Ni får dessutom texten som ni ska läsa tills på fredag då. Ni får börja läsa på lektionen på onsdag, men ni behöver också läsa det hemma, för att kunna återberätta det muntligt på fredag.

Hur kändes förresten uppgiften idag?
/Sofia

2 kommentarer:

  1. Det va bra men jag glömde att identifiera tjejen i min text istället av att börja med inledningen började jag direkt med händelsen stackars jag.

    I alla fall vi för se hur det kommer att bli.

    Nasser.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att första texten var lättare att förstå, om man ska göra en sammanfattning. Men de andra hade mycket beskrivning och det skulle bli svårt att sammanfatta .

    SvaraRadera