fredag 21 april 2017

Eget arbete idag

Idag jobbade ni vidare med att läsa klart boken och fundera på recensionen av den. Hur långt har ni kommit och hur känns det att genomföra uppgiften? Jag ska kopiera lite mer information om recensioner tills på måndag. Några elever tipsade om "Klara texten", eftersom det finns ett exempel med tydliga förklaringar i den.


Ni fick tillbaka era läsloggar (nr 2) idag också. Var ni nöjda med era resultat?


Nästa vecka kommer det finnas lite tid på lektionerna att skriva klart sin recension, men vi ska också jobba med "Mitt Sverigeprat" då. Vi ska lyssna på en "pratare" på måndag tillsammans och det handlar om en människas möte med Sverige. Jag säger inget mer nu om vad vi ska lyssna på, eftersom jag tänkte kolla av er hörförståelse lite. Ni ska sedan själva förbereda ett kortare prat om något i ert möte med det nya landet. Det ska ni göra klart nästa vecka och vi pratar mer om det på måndag också.


Vi vill ha lite mer aktivitet här på bloggen nu! Svara på frågorna i inlägget och kommentera varandras kommentarer. Kom ihåg att det är en uppgift i kursen!


Trevlig helg! Vi ses på måndag!
/Sofia och Liselotte

1 kommentar:

  1. Jag är nöjd med min resultat.
    Jag gillar om romanen för att det ganska lätt att jag kan förstå och var nyttig för mig med väldigt mycket nya viktiga ord och uttrycker.

    Tack mina lärare

    SvaraRadera