måndag 25 augusti 2014

Dags att starta vår blogg

Hej alla elever!
Nu tänkte jag att vi ska börja blogga lite för att utveckla språket ännu mer. Ni är ju redan så duktiga, men man kan alltid bli bättre! Eller hur? :)

Vi har ju arbetat lite med bloggar under den första tiden efter sommaren. Vi har läst om Dagny som är  över 100 år och bloggar. Kan hon blogga, så kan vi det också! Eller vad säger ni? Jag tycker det är hur häftigt som helst att hon använder sig av dagens teknik och att hon lärde sig det så sent i livet. Har ni varit inne och kollat på hennes blogg? Vad tycker ni om Dagny? Här har ni en länk till hennes sida:
Dagnys blogg "Bojan"


25 kommentarer:

  1. Hej sofia!
    Det är mycket bra att du börjar blogga.

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia! det var en bra ide att vi ska har en blogg. Naj

    SvaraRadera
  3. Hej Sofia!
    Det är ett bra beslut att göra en blogg och hoppas att vi ska trivs bra med.
    Tack.
    Mohammad

    SvaraRadera
  4. sofia var ligger din texet som du skrivar om samisk

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. Hej! Vad bra att du kan kommentera nu! :)

      Radera
  7. Hej kompisar!
    Jag kommer att prata lite om Samirna.
    De är en grupp människor som tvingade att flytta och lämna deras länder före nästan 11000 år sedan. De har deras egna traditioner, kläder, språk och mat. De kom ifrån Ryssland och spred nästan i hela Skandinaviens länder och då har de inga rätter. Mellan 1600-1700 talet blev de kristna och i 1977 talet fick de deras rätter som svenska medborgare.

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att det är så roligt att vi startat en blogg så att vi hjäla varandra och lära oss mer om språket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tycker det! Jag hoppas att det kan hjälpa dig i din språkutveckling.

      Radera
  9. Hej !
    Jag tycker att det är bra att rätta en mening eller en text som vi skickar till varandra och det kan hjälpa oss för att utveckla skrivningen.

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Det är jätte kul att vi har en egen blogg nu. Vi kan skriva på blogg om oss att vi kan lära oss språk att bli roligt saker.
    Eller vi kan bara skriva vad som händer omkring oss varje dag.
    Som Dagnys blogg.
    Hon är så duktig för att hon är en så gamla tant!
    RUI

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är Dagny duktig! Det är verkligen fantastiskt att hon kan vara en sån pigg gammal dam.

      Jag hoppas att det ska utveckla ert språk mycket, att läsa och skriva här på bloggen!

      Radera
  11. hej Sofia
    jag kan inte komma till skolan på tisdag för att jag fick tid i Uppsala sjukhuset med läkare .
    jag har skickt mitt Emil till dig
    basharzuhairi@hotmail.com

    SvaraRadera