måndag 14 december 2015

Utvärderingar

Ni fick gå in på Fronter idag och utvärdera våra två arbetsområden romanen och källkritik. Det tog ett tag för oss att reda ut just begreppet utvärdering och varför man ska göra det. Vi sa alltså att det handlar om att tänka igenom vad man har lärt sig när man har jobbat med ett visst arbetsområde, vad som var svårt, om man använde tiden, om man fick rätt stöttning och vad man behöver bli bättre på. Det görs alltså både för er egen skull och för oss lärare, för att vi ska kunna utveckla oss och er! :)


Ni kan gärna börja lite hemma, ni som inte var här idag. Vi kommer att jobba vidare med detta imorgon på första passet och sedan har vi presentationer efter rasten. Om man blir klar med utvärderingarna, så är det eget arbete som gäller, om man inte har någon uppgift som vi har kommit överens om att ni ska göra.


Utvärderingarna ligger i vårt rum på Fronter under "Prov". Man kan börja och sedan spara svaren och skicka dem senare också.


Några av oss gick på lucia. Vad tyckte ni?


Vi ses imorgon!
/Sofia

2 kommentarer:

  1. Det är två gånger jag firar lucia här i skolan. Det känns verkligen jätte rolig.Jag hoppas att jag firar lucia varje år med er alla i skolan.Tack för lucias bandet som var jätte fina. De sjöng jätte roliga sånger till lucia. Lina

    SvaraRadera
  2. jag var inte med på lucia för att min son var sjuk och jag var tvungen att vara hemma med honom, men jag har varit med förra året och det var trevligt med våra kompisar och lärare. det är bra att vi firar lucia och att vi försöker lära oss av henne

    SvaraRadera