tisdag 9 februari 2016

Stor aktivitet

Ni har slitit i tre timmar nu med novellerna som skulle bearbetas. Hur kändes det då? Räckte tiden? Förstod ni kommentarerna?


Imorgon kommer ni att få jobba lite med kamratbedömning av texterna. På torsdag blir det utvärdering av novelltemat och fredag någon form av diskussioner.


Nästa vecka är det nya elever som kommer på måndagen, så då har vi ingen svenska. På tisdag startar vi nytt arbetsområde och vi får då några nya elever i gruppen:) Temat är poesi! Vad vet ni om det?


Vi ses! Bra kämpat!
/Sofia

13 kommentarer:

  1. Jag var lite orolig på morgonen, eftersom jag visste inte om vad ska vi skriva. Jag tyckte att det var mycket lätt att bearbeta och inte skriva från början, för att vi skrev nästan allt förra gången, men jag hade ändrat hela novellen. Jag tog bort allting och började på ett nytt historia. Jag vet att jag gjorde mycket fel med grammatiken, eftersom jag skrev så snabbt. Det gick bra i alla fall. Det var tillräckligt tid och vi kunde klara det.

    Jag vet vad en poesi är på arabiska, men det är lite svårt att förklara på svenska. Jag har sökt efter det på nätet, då hittar jag några information på svenska. Jag kan säga att Poesi är den språket som berättar om känslor som väcka tankar eller fördjupa en tanke. Poesien ger glädje och njutning eller djup smärta av det mänskliga sinnet och det kan handla om allt t.ex. livet, döden, relationer, kärlek och hat.

    SvaraRadera
  2. Jag är inte nöjd över vad jag har skrivit. hoppas att alla lyckas i detta ärende och jag hälsar välkommen till de nya i före väg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. vilka språk fel har jag...

      Radera
    2. Samma här, jag hoppas att Sofia förstår vad jag hade skrivit i novellen. När jag skrev klart min novell i klassrummet, då tänkte jag att den är perfekt:D Men när jag kom hem och läste den igen, då grät jag nästan! Herregud vad mycket fel jag hade. :'(

      Radera
    3. Vi kanske har förlorat en strid men det inte betyder alls att vi har förlorat hela kriget...
      #Kommendant

      Radera
    4. Haha! eller hur, Så är livet! Vad ska man göra. Vi kommer att bli bättre nästa gång. ^_^

      Radera
    5. Eller vi ska ha lite längre tid :D :D :D

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Idag hade vi gått om tid men Jag var tvungen att göra om novellen för att följa instruktionerna. Det var lite tråkig men det gick bra trots att jag gjörde många misstagen av grammatiken. Poesi byteder diktning,vers eller fantiserar, alltså att man skriva några meningar som passar för varandra,tror jag.

    SvaraRadera
  5. Första sidan, Där finns ej något nytt inlägg ! :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag väntar också!:D Jag kollar varje timme, men det finns inget. Jalla jalla Liselotte, vi väntar på dig. ^_^

      Radera
    2. Det är bra! På henne bara:)

      Radera