onsdag 24 februari 2016

Grupparbeten på biblioteket

Vi till ringade lektionen på biblioteket. Vad tyckte ni om det? Ni delades in igrupper som sedan skulle välja en dikt från bibliotekets utbud. Det var lite svårt för några grupper att enas om en dikt, men till slut hade alla hittat en. Ni fick sedan diskutera dikterna utifrån frågorna som använts tidigare. Jag gick runt och lyssnade och tycker att ni har blivit riktigt duktiga på att analysera. Vad tycker ni själva?

 Imorgon ska ni enskilt välja en dikt som ni sedan ska presentera på fredag. Ni ska utgå från frågorna och får förbereda er på lektionen och kanske lite hemma. Jag ser verkligen fram emot fredagens lektion. ;)

Ha en trevlig kväll
Liselotte

13 kommentarer:

  1. Jag tycker att det var jätte bra när vi var i biblioteket för att man kan konsertera sig och det var jätte bra ide att jobba i biblioteket och jag ska jobba hårt för fredag.

    SvaraRadera
  2. Men vilka frågor använde ni? Det var ju lite nya frågor denna gång! Alltså inte helt samma som tidigare...

    SvaraRadera
  3. Idag var väldigt bra eftersom vi ändrat det dagliga livet för varje dag som vi vant sig mönstret, också jag tränade med min grupp på ett bra sätt så kände jag att det var ju en bra dag.

    SvaraRadera
  4. Det var skönt att vi har bytt miljö och vi hade rymlig alternativ att välja en dikt och diskutera på, imorgon ska vara jobbigt dag för att jag behöver mycket träning på presentation då det ska vara första gången som jag ska stå framför alla elever och presenterar.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Jag kände mig lättad idag i biblioteket, eftersom det var stort plats och vi fick välja olika ställe att sitta och diskutera med våran grupp.

    SvaraRadera
  8. Tänk vad ett enkelt miljöombyte kan göra!:) Ni verkar sprudla av energi! Underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Det är så verkligen. Vi sa till Liselotte att vi vill komma till biblioteket varje onsdag:D, men hon sa nej, det går inte så, men vi kan tänka på det, att komma från tid till annan. Det var faktiskt en bra ide.^_^

      Radera
  9. Jag saknar er

    Ayman32

    SvaraRadera