onsdag 17 februari 2016

Poesibingo

Idag lekte vi med poesin. Ni fick välja ord från en lista och skriva dem på en bingobricka. Jag läste sedan ett antal dikter från olika poeter och ni skulle lyssna noga efter era ord. De flesta orden på min lata kom från den sista dikten. Jag ville ju att ni skulle hinna lyssna på många olika. Det är bra träning , tror jag. Vad tycker ni?

Sedan fick ni bli poeter och skapa en dikt av era ord från bingobrickan. I början var det lite svårt, men när ni struntade i grammatiken gick det riktigt bra. De flesta av er hann läsa dikten högt för klassen. Det är så fantastiskt roligt att vara lärare när man har elever som er! Ni är så duktiga!

Ha en trevlig kväll
Liselotte

8 kommentarer:

  1. Ja, det var bra träning. Precis som du sa att allt blev lätt när vi glömde grammatiken:D
    Vi skriver ju poesi varje dag när vi gör våran egna uppgifter :D
    Vi är också glada, eftersom vi har världens bästa lärarna. Tack för att ni finns alltid när vi behöver hjälp. ^_^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mays :) Vi kanske inte är världens bästa... Men vi försöker.

      Radera
  2. På min lista, inte lata. Jag tror att jag var lite trött när jag skrev. ;)

    SvaraRadera
  3. Det var jätteroligt idag,tack så mycket! Vi väntade, väntade rätt orden till våra bingo, men orden var från den sista dikten. Olena

    SvaraRadera
  4. Jag tycker verkligen att det var en bra träning. Jag tror att alla vi kommer att bli riktiga poeter om två veckor.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker verkligen att det var en bra träning. Jag tror att alla vi kommer att bli riktiga poeter om två veckor.

    SvaraRadera
  6. Idag var det första gången jag lekte bingo och skrev dikt, det var jätte roligt och vi skrattade mycket. Tack för idag.

    SvaraRadera